For meg har det iallfall gjort det. Jeg sover mindre og hviler mer -> er som oftest uthvilt og opplagt når jeg klarer et gjennomsnitt på rundt 7-8 timer.
Jeg vet ikke om du har prøvd sengekantmedisinering ennå? For meg kom bedringen i søvnen nokså umiddelbart med det, selv på levaxin - før jeg byttet til Erfa. Med umiddelbart mener jeg at jeg merket endring etter 1-2 uker. Med stoffskiftemedisinering så er jo generelt endringene *ganske* sakte...

Med hensyn til hjertebanken som flere skriver om (jeg har kun hatt bittelitt "tunge" slag) så tror jeg at kroppen i mange tilfeller trenger litt tid - at det ofte ikke er et tegn på "hjelp, dette er for mye" men heller "vent litt nå, dette må jeg få venne meg til før vi fortsetter". Kroppen må ofte kjøre igang mye som har vært strupet ned og det tar tid - både dager, uker og måneder. Men med nok og rett medisinering + vitaminer/mineraler så går iallfall denne prosessen rett vei, ikke feil.

Les også godt på det som Pingvinen skriver. Her, med Erfa, må man lære seg å være "sin egen lege" i stor grad og STOLE på kroppen i forhold til medisinering. Vippepunktet mellom "nok" og "for lite" kan være ganske smalt. Heldigvis er slingringsmonnet opp til "for mye" ganske langt - så når man har kommet opp til minste fulle erstatningsdose, ikke under 120mg, kan man begynne å lete etter "sin" dose. (Har man restproduksjon så er kanskje bildet litt vanskeligere, men de fleste av oss har ikke nevneverdig av det...)