Hej Monica,

Jeg er en af dem, der hver gang jeg har fået det godt, har sat dosis ned fordi jeg var bange for at få for meget. Resultatet var, at en del af symptomerne kom tilbage.

Jeg har været et helt år om at komme frem til den rette dosis. Dosis var kun 87,5 mcg syntestisk Euthyrox, da jeg skiftede. Gik lige over på 60 mg Thyreoid, øgede ret hurtigt og så gik min feedback mekanisme ned, og nogle symptomer kom igen. Værst var hjertebanken og puls - min puls kom over 60, det er den stadig. Mit hjerte slog kolbøtter og hoppede og dansede i brystkassen.

Hver gang blev jeg forskrækket og satte dosis ned. Langt om længe har kroppen vænnet sig til det, og her et år efter går det godt på 180 mg på hverdage og 150 mg på week-end dage.

Min konklusion er, at det tager tid. Det kan være frem og tilbage, og kroppen skal vænne sig til den nye medicin, og den skal vænne sig til at få god medicin. Min krop og jeg elsker det her nu, min hjerne har elsket det fra dag 1.

Du skal der op i dosis, hvor du er glad inde i maven, og du har en god energi. Og du må ikke være bange. Ok, det kan være lidt ubehageligt undervejs, men det er så godt for din krop. Hefter retter kroppen sig langsomt, og hvis du spørger Anisa, så tager det lang tid (selvfølgelig alt efter hvor længe vi/du har været syge), men det sker stille og roligt.

God vind

Tina