Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Jeg har også gått opp 1-2 skostørrelser. Jeg har gått fra 39 til 40-41. Interessant at det kan ha bakgrunn i hypofysen. Hypofysen er jo en del av HPA-aksen (hypotalamus – hypofysen – binyrene på norsk). Det at føttene vokste skjedde blant annet etter graviditet, hvor jeg hadde en langt fremskredet hypotyreose, uoppdaget.
Jeg må bare presisere at jeg ikke VET om det har bakgrunn i hypofysær svikt at jeg i svangerskapene har vokst i føttene. Jeg tenker også at pga nedadgående stoffskifte (snikende og uoppdaget gjennom mange år), så har andre hormoner prøvd å balansere det ut. Kanskje jeg fikk en boost av veksthormoner, kanskje det er hypofysen som er i ulage. Kanskje det er ett fett... Uansett merker jeg meget godt svingninger gjennom menstruasjonssyklusen, noe jeg aldri har vært plaget med tidligere, med unntak av da jeg bruke p-piller (duh! ...etterpåklokskap...). Tirsdag var jeg hyper på formiddagen, hypo (og sovna på sofan) etter middag, og ok utover kvelden. I går var formen grei, men fikk en skikkelig dipp i kjelleren humørmessig noen timer på ettermiddag/kveld. Det er midt i eller rett over eggløsing akkurat nå.

Legen sier at jeg ikke skal henge meg så mye opp i "ting" og bruke for mye energi på sånt, men jeg klarer overhodet ikke å unngå å legge merke til alle de rare tingene som skjer i kroppen min! Dessuten kan jeg meget godt huske hvordan det var å være "frisk"!! (Legen er mann - har det noe å si? )