Sitat Opprinnelig skrevet av Bellis Vis post
Tips om bestilling:
Jeg har allerede bestilt den fra bokklubbene.no på engelsk, men har fått svar tilbake at bestillingen ligger "på vent" inntil videre. De sender den når de får den fra sin leverandør... Det er helt sikkert kjappere å bestille direkte enn via norsk bokhandel, selv om det er på internett...
Det er nok fordi det er en bog der næsten er lige udkommet (15. august), så det sikkert tager lidt tid inden den er fuldt distribueret til alle forhandlere...

Hvis man bestiller udenom bokklubbene.no eller andre boghandlere, kommer det lidt an på hvilket land man bestiller fra mht. tolden. Indenfor EU er der ingen told, uanset beløbet man køber for, og momsen betaler man sædvanligvis i det land man køber fra. Men om det også gælder når man handler mellem EU og EØS, ved jeg ikke. Men jeg mener at have læst her om dem i Norge, der har handlet f.eks. vitaminer i EU, og måtte alligevel holde sig indenfor 200 nok-grænsen for ikke at betale en skyhøj told? Eller husker jeg helt forkert?

Jeg har bestilt mit eksemplar via Amazon.co.uk (man skal lige se sig for hvis man vil købe bogen samme sted, fordi der findes et andet tilbud på samme bog, men til næsten firedobbelt pris).

De skriver i ordrebekræftelsen "Your estimated delivery date is: Monday, September 29, 2014 - Wednesday, October 08, 2014", så det er i hvert fald ikke på ubestemt tid at man skal vente... når man køber bogen via Amazon.co.uk.