Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
3. Et "forkert" eller "falsk" TSH kan opstå af flere forskellige årsager, bl.a. disse:
a. T4/FT4 omdannes til T3 i varierende grad, dvs. graden af denne omdannelse er varieret, uafhængigt af kroppens "beholdning" af FT4, eller kroppens behov for T3:
- få blodprøven for anti-TPO
b. Graves-antistoffer kan udvikles senere i forløbet, selv om den syge oprindeligt ikke havde Graves, og selv om den syge heller ikke nu har Graves:
- få blodprøven for TRAS
c. da TSH også kan reagere på thyroglobulin i bl.a. Graves, Hashimoto's og enkelte andre tilstande i skjoldbruskkirtlen:
- få blodprøven for anti-Tg
[/INDENT]

Først når svarene på disse blodprøver foreligger, kan man se OM du i mellemtiden har udviklet en simpel (positiv anti-TPO) eller en kompliceret (positiv anti-TPO + TRAS + anti-Tg) variant af autoimmun Hashimoto's Thyreoiditis (din beskrivelse tyder på det). Eller om din tilstand i dag er fortsat ikke autoimmunt betinget.
Har fått svar på blodprøvene og jeg ikke har antistoffer. Fikk også vite at min T3 var på 4,4. Er det slik med T3 som med T4 og TSH at det er litt andre verdier som gjelder når man medisineres enn hos friske folk? Jeg har lært meg litt om T4 og TSH- verdien (har blant annet oppdatet at min T4 kan ligge på 24 uten at jeg får høye sypt.) men er ikke så klok på T3. Ser den er i "det friske folks" referanseområde, men hva bør denne ligge på når man medisineres?