Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Tråd: Ændring af Erfa?!
Hybrid View
-
11-08-14, 08:21 #1
Sv: Ændring af Erfa?!
Jeg tror at sannsynligheten for at det er Sjögrens ikke er så stor. De fleste med tørre øyne har visst tette Meibomske kjerteler. Disse kjertlene ligger langs øyelokkskanten. Når de blir tette, blir tårefilmen av dårlig kvalitet. Tårefilmen får ikke tilført fett fra kjertlene, og øynene kjennes tørre, sandete og såre ut. Om det er Sjögren eller ikke, vil øyelegen kunne si deg. Jeg var redd for at det var Sjögren, og ble glad for at jeg ikke hadde enda en autoimmun plage. For egen del lurer jeg også på om de tette Meibomske kjertlene kan ha med ettervirkninger av traumer å gjøre. Siden det jeg har opplevd i fortiden har mer eller mindre slått ut funksjonen i de andre kjertelene i kroppen. Det er utført mye forskning som viser at traumer påvirker funksjonen i HPA-aksen. Traumer påvirker absolutt alle systemer i kroppen. Så at øynene også kanskje kan påvirkes av traumer, er ikke så merkelig. Jeg synes for egen del at det er interessant å se at øynen mine er bedre nå som de andre kjertlene fungerer bedre (jeg har trappet kraftig ned på hormoner det siste året, og håper at jeg snart er ferdig med kortison, DHEA og pregnenolone)
Spennende å høre at du er tilbake i arbeidslivet Kevlin
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Så fik mor Erfa'en
Av Nielsigne i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 109Siste melding: 05-04-20, 20:44 -
Så fik jeg Erfa'en
Av Nielsigne i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 77Siste melding: 19-10-13, 01:52 -
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Erfa..
Av rosaelefant i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 10Siste melding: 04-11-10, 19:30

Svar med sitat

Bokmerker