Viser søkeresultater 1 til 6 av 6

Threaded View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Fluor i dansk drikkevand

Sitat Opprinnelig skrevet av Cirkeline Vis post
    Du husker rigtigt jeg bor desværre i den ende af Sjælland hvor det ifølge kortet er værst

Jeg undre mig over hvor deres fokus ligger..... det er utroligt at der endnu ikke er nogen der har set at der er en sammenhæng.

Jeg er spændt på svaret du får fra producenten i USA og hvis det kan lade sig gøre hvad det vil koste - venter spændt
    Hej Cirkeline

Det var længe siden... Jeg har dog ikke ligget på den lade side, og har i mellemtiden opsporet endnu flere fluor-vandrensere. De var alle effektive, kostede en hel del, krævede ret hyppige udskiftninger af filtre og så har jeg... opgivet.

Det var simpelthen for besværligt, men jeg har ikke opgivet fluorfrit drikkevand og er begyndt at tænke en en helt anden retning: destilleret vand. Destilleret drikkevand er garanteret fluorfrit.

Faktisk har jeg for 5 minutter siden købt en Water Distiller with Glass Collection Bottle i UK for £ 190 inkl moms og fragt (ca. 1700 dkr). Den kan ses her - min er bare med en glaskande. Man kan købe samme på Amazon.co.uk.

Forinden har jeg brugt nogle dage på at læse om destilleret vand og fandt både rosende omtaler, og også rigtig meget kritik og advarsler. På den anden side, hvad er destilleret vand andet end... regnvand eller snevand. Jeg kender ingen, og har heller ikke hørt om nogen, der er blevet syg af at drikke snevand, som f.eks. under langvarige Arktis-ekspeditioner, eller i regnskoven, hvor alt vand man opsamler til drikkevand, er "destilleret".

På webshoppens hjemmeside kan man læse de Nine myths about drinking distilled water og hvad jeg læser der, passer stort set med hvad jeg har læst tidligere - stillet side om side med advarslerne. Som sagt tidligere - det er ikke andet end regnvand og snevand, så har jeg besluttet at købe en destillator til køkkenbordet.

Den destillerer ca. 1 liter vand pr time, 4 liter pr fuld tank, slukker selv når den er færdig, og det eneste jeg behøver at bekymre mig om er at tanken skal renses ret ofte, når vandet er så hårdt som det er her... Ellers er den vedligeholdelsesfri. Kender forresten en person der på fjerde år, stadig ikke kan få armene ned og roser sit destilleret drikkevand i høje toner.

Man kan også købe destillatorer til drikkevand i Danmark, på hjemmesiden Waterwise.dk, men de dele der er i kontakt med vand er af plast. Uanset at det er PCB-frit plast, foretrækker jeg rustfrit stål og glas, og valgte derfor at købe ind i UK.

Sorry for det sene svar, men alt taget i betragtning, havde et tidligere svar måske ført til andre vandrensere, jeg efterhånden har mistet lysten til at eje... endsige anbefale videre.

Håber du har det OK, Cirkeline.
    Sist endret av Anisa; 03-08-14 kl 02:39
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Dansk lillepige i medicin-fælden.
    Av Anisa i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 1
    Siste melding: 16-12-09, 15:29
  2. Fluor
    Av Ada i forumet Lavt stoffskifte og fluor
    Svar: 29
    Siste melding: 21-03-09, 01:15
  3. godt dansk læsestof om lavt stofskifte
    Av Kirsten54 i forumet Nyttige linker
    Svar: 2