Viser søkeresultater 1 til 10 av 203
Threaded View
-
11-07-14, 08:37 #23
Sv: Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010
Jaja. Har det godt i det store og hele. Medisinmessig stabil og det tror jeg kroppen har godt av nå. Status etter et svært opprivende årsskifte er at helsemessig (da tenker jeg det å holde seg frisk og holde ødeleggende stress nede selv i travle og psykisk tunge tider med alle de følelsesmessige og praktiske påkjenningene et samlivsbrudd gir) er jeg nok mye sterkere enn jeg har trodd. Selv om både jeg og ny-kjæresten/gamle bestevennen kjenner at våre respektive samlivsbrudd har tatt på og begge innimellom kan bli rammet av et stort søvnbehov som ikke lar seg forklare med "8 timer i døgnet" så er det småting da. Man må bare respektere at kroppen også trenger tid og hvile nå.
Og 2014 har gitt så mye opptur at det kjennes ut som det veier opp for store deler av 2013.
Til og med venninna mi - diagnostisert med uhelbredelig kreft med spredning - har fått gode nyheter. En av svulstene er i tilbakegang og den andre har stoppet å vokse. Hun er med i et nytt prosjekt med eksperimentell medisin. Om det er placeboeffekten hun opplever eller ikke det vet man jo ikke - og "så lenge det virker" er årsaken til det helt likegyldig. Jeg synes helsevesnet burde bli bedre til å foreskrive placebo...
Dessverre så er jeg ikke så flink i matveien som jeg burde. Jeg holder meg strengt glutenfri, men melk (mest laktosefri) og sukker blir det dessverre en del av. Og det påvirker mage, vekt og hud. Og jeg er i dårlig form så det å komme igang med en eller annen form for "litt mer" trening burde prioriteres. Men nå skal vi snart ha ferie og vi har fått lånt oss kano, så det blir nok litt trening også. Jeg har hatt kosttilskuddsfri en periode og ser at jeg nok må innse at jeg må komplettere med jern, multivitamin og iallfall d-vitamin. Men igjen - småting.
Livet er godt og nå skal jeg passe på å nyte det før høsten og vinteren kommer.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Jeg fikk graves sykdom etter jeg fødte mitt første barn 2010
Av Iren85 i forumet Graves sykdomSvar: 5Siste melding: 09-08-15, 16:04 -
Ny-diagnostisert med lavt stoffskifte
Av Milli i forumet Lavt stoffskifteSvar: 75Siste melding: 12-12-12, 18:45 -
Lavt stoffskifte - ny diagnostisert
Av Monica87 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 15-02-12, 06:56 -
Hypothyreose diagnostisert i august 2006
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 611Siste melding: 15-08-10, 21:23 -
Jeg er nylig diagnostisert med lavt stoffskifte
Av Rafael i forumet Lavt stoffskifteSvar: 48Siste melding: 05-12-07, 14:16