Viser søkeresultater 1 til 10 av 10

Hybrid View

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Enzymer og lavt stofskifte

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post

Det er sørme underligt... smgj. Der Er Ingen Grund Til At Pasteurisere Surkål. Saltgæret (mælkesyregæret) surkål (og andre mælkesyregærede grøntsager) er selv-konserverende og der er no way, at der kan udvikles andre bakterier end mælkesyre, såfremt korrekt fremstillet og korrekt opbevaret. Det værste som ellers kan ske er, at surkål bliver for sur og dermed uspiselig.

Jeg ved ikke hvordan reglerne er i Norge, men i DK skal man mærke "pasteuriseret" hvis produktet er pasteuriseret. Man kan købe flere forskellige surkåls-produkter i DK (fra Tyskland eller fra Polen), hvoraf et er iblandet hvidvin og det ER pasteuriseret. Det jeg køber er fremstillet kun af kål, salt og vand. Ikke pasteuriseret i 900 ml glas med skruelåg og med holdbarhedsdato til november 2014, hvorefter surkålen, iflg. producenten kan blive for sur til menneskeføde.

Da jeg selv havde mælkesyresyltet kål, agurker og andre grøntsager, har jeg altid syltet dem direkte i skoldede glas, og hældte lidt olivenolie over for at lukke luften ude, og skruede skoldede skruelåg på. Derefter kunne både kål og andet mælkesyregæret holde "i evigheder".

Er der regler i Norge om, at det skal oplyses på emballagen, at produktet er pasteuriseret, hvis det er det?
    Jeg vet ikke om det er regler for det, men jeg - da jeg begynte å lese om gjæret kål, sjekket det jeg kunne finne på helsekost og i andre butikker i nærområdet her på østlandet og samtlige jeg fant var pasturisert... både på norskesiden og svenskesiden... Det var derfor jeg syntes det var vesentlig å fortelle at det ikke er sikkert disse produktene har samme virkning.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Enzymer og lavt stofskifte

jeg tror jeg må kjøpe meg en kål og teste dette her
    Det er spennende at vi kan dyrke våre egne enzyme rog probiotika
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Enzymer og HCL-tilskud samtidig?
    Av Nielsigne i forumet Enzymer og magesyre
    Svar: 4
    Siste melding: 14-02-12, 12:51
  2. Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
    Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 89
    Siste melding: 06-11-11, 22:27

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg