Viser søkeresultater 1 til 10 av 50
Hybrid View
-
01-05-14, 16:47 #1
Sv: Hashimoto's. Diagnose lavt stoffskifte i 20 år
-
01-05-14, 18:08 #2
Jeg ble tipset før jeg gikk dit at han ikke oppfører seg helt som andre leger, men mer distre professor-aktig, og det stemmer iallefall med min oppfatning av ham. Ganske slitsomt når man har teflonhjerne og skal huske ting, når han plutselig flyr ut av rommet etter at konen har hentet ham fordi hun trenger ham til et eller annet med en annen pasient/telefon, men det føles likevel godt å være hos en lege som har som utgangspunkt at hver enkelt skal ha det best mulig, og ikke bare være et nummer i rekken der legen kun sjekker om det er kryss ved noen blodprøvesvar og forklarer symptomene med at man kanskje trenger anti-depressiva.....
I gamle dager, før man stolte på TSH, var måling av kroppstemperaturen en essensiell ting for å vite hvordan stoffskiftet fungerte. Ved for lavt stoffskifte synker kroppstemperaturen, og det er det han vil sjekke hos deg, hvor lavt stoffskiftet ditt egentlig er.
Jeg går der selv ikke lenger fordi han helt ærlig sa at han ikke visste hva han kunne hjelpe meg med. Vondt og bli oppgitt av en lege, men samtidig godt å vite at han ikke lar meg gå der og betale i dyre dommer når han er blank. 2 av sønnene mine går der, og i midten av denne måneden skal gubben min og en til sønn dit for første gang.
Her i huset har jeg og minsten lavt stoffskifte, men både gubben og alle sønnene våre har høy TSH men "normal" FT3 og FT4. Alle har påvisbar anti-TPO men innenfor "normalen" og alle har en kroppstemperatur mellom 35,8 og 36,3. Vanlige leger ser ikke dette som et problem, men leger som dr. Øverbye ser seg ikke blind på en eller to blodprøver men tar en helhetsvurdering der symptomene er vel så viktige som blodprøvene.
Håper du får mer konkret hjelp neste gang. Kjenner til hvor frustrerende det er og gå å gå uten å få konkrete svar!
-
02-05-14, 09:06 #3
Takk for svar. Ja han virket ganske distre, men som jeg skrev i forrige innlegg så dømmer jeg ingen etter første inntrykk. Så får bare vente og se det an
-
07-05-14, 10:16 #4
Jeg kjenner ikke Dr Øverby, men vil bare nevne at temping (så noenlunde samme tid hver morgen og med et skråblikk på eventuell eggløsning) over tid er et meget fint verktøy. Gjerne sammen med puls (avslappet) og blodtrykk (om man har tilgang på sånt) faktisk er fine indikatorer på om status Q er bra, eller om den bør undersøkes nærmere.

For min del er det temperatur over tid som forteller noe om at stoffskiftet er sånn høvelig på stell eller ikke. Og hvilepulsen er vel det nærmeste jeg har kommet en høydoseindikator.
Så gi iallfall mannen en sjanse. Kun det at han er thyroidvennlig og ikke redd for høye nok doser gir ham gullstjerne i min bok. (Men det er jo slett ikke sikkert at han er den beste for å hjelpe nettopp DEG med nettopp DINE problemer av den grunn.)
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Hashimoto's. Diagnose lavt stoffskifte i 20 år
Av Bestemor i forumet PresentasjonerSvar: 13Siste melding: 13-02-14, 19:55 -
Jeg var syk lenge før jeg fikk diagnose lavt stoffskifte
Av kaja5 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 14-06-10, 14:40 -
Lavt stoffskifte. Sikker diagnose?
Av Maxern i forumet Lavt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 16-11-08, 14:33 -
Fikk diagnose lavt stoffskifte nå i november
Av bambi i forumet Lavt stoffskifteSvar: 98Siste melding: 20-04-08, 14:01

Svar med sitat

Bokmerker