Sitat Opprinnelig skrevet av regal Vis post
Mange tak for svaret. Jeg er glad for denne afklaring vedr. min læge, selvom det ikke ligefrem hjælper på mine depressive følelser. Jeg er skuffet. Det er godt nok svært at bevare optimismen
Du bliver nødt til henvende dig til lægen igen, uanset hvor lidt du ellers orker - regal. Alene den kendsgerning, at denne læge i det hele taget, i første omgang har overvejet dit forslag - betyder at han faktisk indser og anerkender, at du går med kronisk hormonmangel som de syntetiske lægemidler ikke har formået at afhjælpe.

Hvad har han så tænkt sig at stille op med denne erkendelse? Det er han nødt til at handle på, og de "kolde fødder" er ikke dit problem, men hans.

Så er det, at du bliver nødt til at konfrontere denne læge med krav om, at hvis han ikke vil afprøve Thyreoid i dit tilfælde - er det hans (forbandede!) pligt at lægge et andet behandlingsforslag frem! Og du bør heller ikke lade dig tørre af med, at du jo er allerede henvist til en endokrinolog fordi - det er faktisk almindeligt at i Danmark er endokrinologer lige så uduelige til behandling af lavt stofskifte, som almindelige praktiserende læge. Det sidste behøver du selvfølgelig ikke sige til ham, men i stedet kan du spørge om din læge hellere ser dig - i mellemtiden - falde død om af hjertetilfælde end han vil forsøge at give Thyreoid en chance?

Det et klart sprog og yderst rimeligt spørgsmål, så hold dig ikke tilbage. Det er ikke dig som er urimelig.

Du er en mand og du er 63 år gammel... for os i vores alder tilsvarer thyreoidea-hormonmangel et forkortet liv, fuld af sygdom og ofte brat afsluttet af hjertetilfælde - hvis vi er heldige. Ellers vanker der mange år med tidlig demens eller værre. Du bliver nødt til at mobilisere dine restkræfter nok en gang, regal. Det er også meget sjovere at være krigerisk end deprimeret.

Jeg håber at du har nogen at leve for, og at du kan bruge denne tanke til at motivere dig selv... Du har ikke anden udvej, som tingene ser ud. Og jo hurtigere du trodser din (gode) opdragelse, og indser at lægerne ikke er dine loyale, personlige venner, jo bedre. Krydser fingre for dig.