Viser søkeresultater 11 til 20 av 38
Tråd: Overdosert?
-
14-04-14, 11:39 #11
Sv: Overdosert?
Takk Kevlin

Jeg har brukt dosen 250 mg i over ett år. I fjor på denne tiden hadde jeg igjen trappet opp til denne dosen, da mindre dose 3 grain dvs 180 mg ikke virket. Jeg merket tilbakeslaget og økte igjen - først til 3,5 grain, før jeg tok 4 grain. I journalen står det fortsatt at jeg har en dose på 210 mg, så den bør ihvertfall rettes opp så jeg ikke blir "satt ned" på under dette
Jeg har også spurt om å få målt beintetthet, men det synes ikke fastlegen er nødvendig. Sist jeg fikk dette målt var i 2007, da jeg var med i et D-vitaminforsøk på UNN. Ingen ting i veien med bentettheten da ihvertfall.
Det var forresten legen på Gastro som bemerket mine blodverdier, så kan hende får jeg målt beintetthet igjen nå ...
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
14-04-14, 12:11 #12
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
17-04-14, 14:45 #13
-
17-04-14, 18:28 #14
Kan godt være jeg gjør feil, men jeg hopper over kveldsdosen min og tar den etter prøven er tatt sånn cirka 9 timer etter jeg normalt skulle tatt den. Da er det 33 timer siden sist dose. Tar så normal dose igjen til natten.
-
17-04-14, 20:35 #15
Ho ho ho, hvem skulle trodd at jeg likte matte og hadde god kontroll på det? 13 timer er selvfølgelig ikke under et halvt døgn, men litt over.
Jeg gjør det nesten på samme måten. Jeg tror bildet blir feil ved å ta kveldsdosen kvelden før blodprøve. Etter min mening bør det være over ett døgn mellom hormoner og blodprøve. Jeg tar høyde for at jeg kan ta feil
-
18-04-14, 20:25 #16
Den korrekte måten å ta prøve på er midt imellom to doser. Altså tolv timer siden man tok pillene. Leste et langt, saklig og bra dokument på dette. Og det er jo logisk? Vil du vite hvordan kroppen din har det til daglig eller vil du vite hvordan kroppen din har det når den har vært medikamentfastende i et og et halvt døgn? Hva er egentlig poenget med å ta prøver? Er det å tilfredsstille legen, så spiller det forsåvidt ingen rolle hvor lenge man er medikamentfastende. Men er det å vite hva som skjer i kroppen din, så må du vite hvordan du har det til vanlig og ikke uten medisiner. Men for all del; alle må finne ut hva som funker for en selv. Det viktigste er jo å gjøre det likt hver gang. Men denne informasjonen er det viktig å ta med seg når vi nå stitter her å sammenligner doser og prøversvar med hverandre.
-
19-04-14, 10:44 #17
I en ideell verden tar man blodprøver for å finne ut av hvordan formen er. Men for stoffskiftesyke finnes ikke disse premissene. Selv tar jeg sjelden disse prøvene lenger, men mange må gjøre det for å forsvare medisindosen sin overfor fastlegen. Jeg betviler ikke din påstand om at det beste er å ta prøver mellom to doser, men da må også de riktige premissene være til stede. Da må fastleger vite at det er stor forskjell i blodprøveutslag mellom syntetiske og bioidentiske hormoner. I tillegg må de vite at man trenger å doseres etter symptomer eller mangel på det.
Det jeg er redd for i og med at den riktige kunnskapen ikke er til stede, er at de som bruker Thyroid og tar prøvene for tett innpå medisindosen får beskjed om å ta mindre medisin enn de skal ha. Det gjelder for øvrig alle som tar dosen for tett innpå blodprøvene. Det var også min motivasjon til å svare i denne tråden.
Fortsatt god påske til dere alle
-
19-04-14, 16:03 #18
Skjønner godt poenget ditt. Synes bare det er alt for mange som sammenligner doser og prøvesvar. Det er ikke bra når forutsetningene for prøvene er så ulike. Det blir også noe unyansert å si at dette ikke fungerer for stoffskiftesyke. Jeg er også stoffskiftesyk, og det fungerer for meg, jeg tviler på at jeg er unik og alene. Ja: min lege tror også jeg er overdosert, i den grad at han sendte meg på bentetthetsmåling som jeg ikke har bedt om (som forøvrig var helt normal). Det beste argumentet man kan bruke overfor legen er systematisk og dokumentert overvåking av hvilepulsen. Dette er god dokumentasjon på at stoffskitet er ok og vanskelig å motargumentere.
-
11-05-14, 22:35 #19
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
12-05-14, 00:42 #20
Lignende tråder
-
Overdosert..
Av Camillis i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 17Siste melding: 29-07-10, 17:53 -
Overdosert - Hva gjør jeg?
Av NoraH i forumet Lavt stoffskifteSvar: 26Siste melding: 30-06-09, 19:51 -
Overdosert?
Av Pusen i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 11-06-09, 21:32 -
er jeg overdosert???
Av lillevenn1 i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 03-03-09, 03:53 -
Overdosert?
Av Toto i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 09-07-08, 11:29

Svar med sitat

Bokmerker