Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Threaded View
-
06-04-14, 14:13 #5
Sv: Myter om "naturlig thyroid" - løgne, uvidenhed eller... politik?
Ikke kun danske læger, eller norske, eller svenske... Det lader til at flertallet af skolemedicinske læger over hele verden er fulde af løgn, men langt fra dem alle, udstiller dem selv ved, direkte og offentligt at begrunde deres advarsler mod "naturlig" Thyroid, som dr. Ain, dr. Kenneth B. Ain.
Se godt og grundigt på denne mand...

- Professor of Medicine
- Director, Thyroid Oncology Program
Division of Endocrinology & Molecular Medicine
Department of Internal Medicine, Room MN524
University of Kentucky Medical Center
800 Rose Street, Lexington, Kentucky 40536-0298 - Director, Thyroid Cancer Research Laboratory
Veterans Affairs Medical Center, Lexington, KY US
Foruden alle disse fine titler, stillinger og hverv, er dr. Kenneth B. Ain også indehaver af hjemmesiden Thyroidcancerdoctor.com, som han har oprettet for "at tjene som en pædagogisk ressource for mennesker med kræft i skjoldbruskkirtlen".
Når jeg opfordrer til at se godt og grundigt på dette menneske, gør jeg det for at vise en person af mange, som præger behandlingen af kræft i skjoldbruskkirtlen og hypothyreose på hele planeten, hvor skolemedicinen hersker og hærger. Når man så bliver ramt af kræft i skjoldbruskkirtlen i Danmark, eller i Norge, eller i resten af Europa og i resten af verden... bliver behandlingen af disse kræftpatienter 100% præget af læger som dr. Ain.
At jeg "hænger" netop ham ud, og ikke f.eks. nogen af vores hjemlige kræftlæger... eller nogen andre verdens læger som praktiserer den konforme behandling af kræft i skjoldbruskkirtlen, berører på at dr. Ain er en af de få som højt og tydeligt (og uden skam i livet), rent faktisk forkynder advarsler mod at behandle patienter syge af kræft i skjoldbruskkirtlen med "naturlig thyroid". Og dette endda uanset at de eneste kendte og dokumenterede tilfælde hvor selv de ellers dødbringende lungemetastaser af skjoldbruskkirtelkræft forsvandt... er opnået kun i behandling med "naturlig thyroid".
Når man læser dr. Ains begrundelse for advarsler mod (efter)behandling med "naturlig thyroid" kan man rimelig hurtigt forstå at hundredtusinder af kræftlæger rundt om i verden, blot følger trop og derved begrænser deres patienters muligheder for at overleve de aggressive former af kræft i skjoldbruskkirtlen. Det er altså ikke kun endokrinologer og andre læger, som gør sig skyldige i et enormt svigt af pligt til never do harm eller save your patients with any means, ved bevidst at fravælge "naturlig thyroid" i behandling af syge ramt af skjoldbruskkirtelkræft, og for den sags skyld også i behandlingen af alle andre thyreoidea-patienter...
Her er, hvad dr. Ain skriver om "naturlig" Thyroid:
Brug ikke Armour ekstrakt !
Patienter med kræft i skjoldbruskkirtlen bør ikke behandles med naturlig thyroid (Armour). Tillad mig at citere fra et af mine tidligere indlæg fra for længe siden:
Levothyroxine (T4) er skjoldbruskkirtlens vigtigste produkt og er hovedsageligt et prohormon med minimal (hvis nogen overhovedet) bio-aktivitet. Levothyroxine har en lang og stabil halveringstid i blodet (en uge) og transporteres ind i cellerne, hvor det omdannes til T3, som direkte interagerer med receptorer, der binder DNA og regulerer gener. Alt dette har været godt undersøgt og udgør en stor medicinsk og molekylærbiologisk litteratur. For patienter uden skjoldbruskkirtel, indtagelse af et rent levothyroxin-produkt sikrer alle de nødvendige thyreoidea-hormoner til opretholdelse af normale metabolske og enzymatiske processer i kroppen.
Der eksisterer således ingen fornuftig grund til at tage Armour-ekstrakt eller en blanding af syntetisk T3 og T4. De fleste af mine kolleger, og jeg selv ville blive lykkelige, hvis Lægemiddelmyndigheder havde helt fjernet såvel "Naturlig Thyroid" som syntetiske kombinationspræparater fra markedet. Thyroidekstrakt er en blanding af T4, T3, thyroglobulin og mange andre nedbrydningsprodukter som gør farmakokinetik (det som kroppen gør ved stoffet/red.) uregelmæssig, og næsten umulig at regulere behandlingen uden at undertrykke TSH.
Der er således ikke nogen magisk eller overnaturlig eller nogen fordel ved dette dyre-produkt. Armour Thyroid indeholder en blanding af hormoner, der produceres i svin, ikke i mennesker. Det eneste rimelige lægemiddel for mennesker er ren syntetisk levothyroxin. Kun under den levothyroxine-frie forberedelse til radioaktiv-jod-scanninger og eller radioaktiv-jod-behandling, at Cytomel kan anvendes i de første fire uger (Cytomel er syntetisk T3/red.) Cytomel har også meget begrænset effekt som supplerende behandling af myxedema koma, der jo udmærket reagerer på syntetisk levothyroxin. Iflg. et medicinsk studie gennemført for et par år siden, tyder det på at tilskud af kombinationen T3/T4 i behandling af hypothyreose, er ikke generelt accepteret af endokrinologer af mange gode grunde, der alle er blevet bekræftet af et utal af kliniske forsøg (den gode doktor angiver dog ikke kilderne til denne påstand/red.).
Der er intet vundet ved at vælge lægemidler fremstillet af "naturlige" ekstrakter. Sådanne produkter findes ofte i helsekost, og er ofte farlige, urene, ukontrollerede og udokumenterede. Betegnelsen "naturligt" produkt, blot fritager producenterne fra at skulle bevise produkternes renhed, sikkerhed og effektivitet overfor lægemiddel-myndigheder (som er bemyndiget til at beskytte os mod dårlige lægemidler). Ved kalde disse produkter for "naturlige" og dermed fritaget for statslig kontrol, høstes store økonomiske gevinster på bekostning af offentligheden.
Mange nye lægemidler, såsom Taxol (fra taks ) og gamle lægemidler, såsom penicillin (fra mug), kommer fra kilder i naturen. I sammenligning med helsekostbranchens hokus-pokus produkter, de naturlige produkter fremstillet af medicinalindustrien er strengt renset og testet inden de bliver gjort tilgængelige som lægemidler. Det er muligt, at et par af de dårlige "naturlige" produkter kan indeholde en brøkdel af et nyttigt virkestof, blandet med langt større mængder af giftige og ubrugelige "naturlige" kemikalier. Så næste gang du køber disse "naturlige" piller, husk at de ikke er fremstillet af en pålidelig lægemiddelproducent. Og husk endelig også - i kølvandet på erfaringer med "kogalskab" i England og den kendte tilstedeværelse af prionsygdomme i køer, får, mennesker og andre pattedyr - bør alle, der bevidst foretrækker et animalsk ekstrakt-produkt frem for et kemisk rent, syntetisk lægemiddel - få deres hoveder undersøgt for spongiform encephalopati ("kogalskab" mener den gode doktor/red.).
—ThyroidCancerHelp, July, 2007
http://www.thyroidcancerdoctor.com/help.htmlSist endret av Admin; 07-04-18 kl 12:17 Begrunnelse: Links opdateret
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Naturlig thyroid forklart av Jeffrey Dach
Av Vigdis i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 1Siste melding: 28-07-12, 19:33 -
Sex, løgne og medicinalindustri... af Ray Moynihan
Av Anisa i forumet MedisinalindustriSvar: 3Siste melding: 02-10-10, 20:09 -
Sex, løgne og medicinalindustri... af Ray Moynihan
Av Anisa i forumet Emner startet av AnisaSvar: 3Siste melding: 02-10-10, 20:09 -
Ulike preparatmerker - naturlig thyroid
Av smgj i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 02-08-10, 08:54 -
Resept på naturlig thyroid
Av usikker i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa ThyroidSvar: 14Siste melding: 04-03-10, 19:45

Svar med sitat

Bokmerker