Tusen takk for veldig fin velkomst og hjelp!! Jeg skal lese mye mer om det her, sånn at jeg vet hva jeg skal si når jeg skal til Pilestredet Spesialistsenter i juni. Har nylig fått ny vikar for fastlegen min, og hun er veldig ung, for å si det sånn. Hun klarte å gjøre et par potensielt farlige feil første gang jeg var hos henne. (Har varslet om dette allerede.) Så jeg føler meg litt alene, men et år går jo fort, så snart får jeg tilbake legen min.

Dette med sekundær hyper.. som jeg aldri husker korrekt navn på, kommer av fedmekirurgien og mangelsykdommene deretter. Jeg vet egentlig mye om dette, men alt jeg har lært er så vanskelig tilgjengelig i hodet mitt nå. Det kommer av at jeg ikke greier å få kroppen til å ta opp nok d-vitamin og kalsium, fikk jeg hvertfall forklart. Jeg har hengt rundt på internasjonale kirurgifora for å lære av dem, og derfor spist veldig mye større doser tilskudd enn jeg blir anbefalt her i Norge, men likevel tar ikke kroppen min det opp. Det har vært en sabla kamp om d-vitaminene, men endelig har jeg hvertfall fått noe høydose-stoff på blåresept, så kanskje det hjelper om en stund.

Jeg skal i hvertfall uansett lese det dere lenker til!

SMGJ: Hvilken lege tenker du på? Gjerne på PM hvis du vil. Ventetid er ikke noe problem, jeg ligger her så lenge, jeg.

Tusen takk igjen!