Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: Hei alle.
Threaded View
-
01-04-14, 12:26 #3
Sv: Hei alle.
Takk for svar! Lurt med labsvar. Det er lenge siden det ble tatt noen prøver nå. De første 5 årene etter fedmekirurgien fikk jeg relativt god oppfølging og alle labsvar printet ut. I de påfølgende 6 årene (11 år siden jeg ble operert) har det vært en kamp for oppfølging, til tross for at jeg har store næringsmangler og er i ferd med å utvikle osteoporeose. Det er ganske fortvilende.
Men jeg skal til bentetthetsmåling i juni (Pilestredet spesialistsenter), og jeg håper de kan ta noen hormon/tyroidea-prøver da. Er det noen som vet noen god strategi på hvordan å be dem om å undersøke det? Jeg har ikke tidligere hatt suksess med den type forespørsler til legene (fastlege og overvektspoliklinikken på Aker f.eks.), de sier ganske bryskt og kort "det ser bra ut", men jeg får liksom ikke vite hva de har undersøkt og hvor bra det egentlig ser ut. Jeg har ikke helt skjønt hvorfor jeg er en krevende pasient når jeg ber om slikt?
Jeg skulle ønske at leger som møter "krevende" pasienter som ber om mye rart kunne forstå at vi ikke gjør det for å gjøre livet surt for dem, men se det som et desperat friskhetsønske.
Mannen er helt enig, han er et bra valg, sier han.
Klorer meg fast i tilværelsen med div. diffuse sykdommer.
Lignende tråder
-
Hej Alle
Av hgo i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 24-03-14, 21:12 -
Hei alle!
Av Freya i forumet PresentasjonerSvar: 23Siste melding: 05-08-10, 23:00 -
Hei alle :)
Av Shorty i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 20-05-10, 18:00 -
Til alle Rogalendinger :o)
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 1Siste melding: 22-08-07, 23:11

Svar med sitat
Bokmerker