Viser søkeresultater 1 til 10 av 80

Hybrid View

Hildegås sin avatar
    Hildegås er offline Kjærlighet og respekt til Hildegås fra forumet
    Medlem siden
    Feb 2011
    Sted
    Buskerud
    Alder
    72
    Meldinger
    103

Standard Sv: Hypothyreose med antistoffer konstatert etter brystkreft i 2007

Kjære Anisa, tusen takk for at du igjen tar deg tid til å lese det jeg har skrevet. Har vel vært på nippet til å gi opp mange ganger men så er det noe inne i meg som igjen tar tak og kjemper.
    Ser selvfølgelig at mange andre er veldig syke. Jeg er også tilknyttet noen grupper på FB både i Danmark og Norge og jeg føler meg så fortapt. Hører om de som lever et aktivt liv, trener 4/5 ganger i uka men fortsatt beklager seg. Misforstå meg rett, men jeg føler jeg kanskje ikke hører til der. Håpet jo å finne svar.
    Jeg har startet med noen hormoner v/DS
    Bruker nå;
    Utrogestan 100mg
    DHEA 25 mg
    Pregnenolone 50 mg
    Cortef 20mg
    Brukte også Estrogel som virket dårlig, fortsatt like varm.
    I sommer måtte jeg fjerne en syste i livmoren og etter det ville min gynekolog at jeg skulle prøve Activelle 1mg/0,5 mg. Har fått det mye bedre med hetetoktene. Ringte først Radiumhospitalet for å høre om det var ok. Hun svarte at man gir da ikke en dame på 58 hormoner, det er normalt å være i overgangsalder. Så du forstår. Ikke enkelt.
    Kanskje har du noen råd å gi meg ang hormoner, jeg kan ikke nok. Skal til DS om en uke og det hadde vært fint å ha noe å argumentere med. Legger her noen prøvesvar så du ser hvor jeg ligger;
    SHBG 30 ref(23-100)
    Testosteron 0,5 ref (<3,0)
    Progesteron 7,7 ingen ref
    Østradiol 0,12 ingen ref
    Aldosteron 50 ref( 5-77)
    Legger også ved;
    Ferretin 266 ref(15-200
    Urinsyre 459 ref(155-400)
    Fikk et brev fra sykehuset for noen mnd der det står;
    En prøve som heter serum elektroforese som tester på ulike fraksjoner av immunglobuliner. Der ser manet uspesifikt mønster som man anbefaler at man kontrollerer. Får svar på den prøven forhåpentligvis til uken.
    Som du sier, jeg har verken bryst eller eggstokker så når ikke Radiumhospitalet vil hjelpe meg har DS satt igang en behandling.
    Som jeg også skrev vil jeg søke uføretrygd, klarer slett ikke jogge, har mer enn nok med å komme meg igjennom dagen. Denne helgen gledet jeg meg til besøk av min datter. Det ble ikke sånn som jeg hadde håpet. Jeg ble kun liggende på sofa'n, totalt tappet for energi.
    Ville vært takknemlig om du skriver en liste over hvilke hormoner jeg skal testes for, har jo allerede skrevet noen av de som blir behandlet.
    Dette er ikke enkelt Anisa, mitt hode er ikke så god flink til å tenke. Må skrive ned for å få det med.
    Så kjære Anisa, jeg er så glad for at du er der, skal fortsette å poste, kanskje kan det være et lite håp. God klem

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Hei Hildegås

Jeg skal ikke blande meg inn i din og Anisas prat, men jeg har bare lyst til å kommentere én ting.

Jeg ser at du bruker Utrogestan. Det er et syntetisk preparat. Det er ikke progesteron, men gestagen eller progestin (eller noe sånt). Jeg har prøvd å finne info om det, men ikke klart det i dag. Jeg husker at jeg tidligere linket til det i en post her inne.

Jeg må si jeg stusser over at DS bruker dette. Jeg ville spurt ham om han ikke kunne skaffe meg naturlig progesteron.

Jeg ønsker deg lykke til videre, og håper du snart får det bedre

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Hypothyreose med antistoffer konstatert etter brystkreft i 2007

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Jeg skal ikke blande meg inn i din og Anisas prat,
    Jeg har endnu ikke oplevet at din "indblanding" har været andet end velkommen. Og altid nyttigt og støttende. Please Lisbeth, bland dig lige så meget du har lyst til. Tråden her er ikke "privat", men da jeg altid er på udkig efter Hildegås, bliver det også mig som skriver så snart der er nyt.

... men jeg har bare lyst til å kommentere én ting. Jeg ser at du bruker Utrogestan. Det er et syntetisk preparat. Det er ikke progesteron, men gestagen eller progestin (eller noe sånt). Jeg har prøvd å finne info om det, men ikke klart det i dag. Jeg husker at jeg tidligere linket til det i en post her inne.
    Lisbeth? Er det disse to indlæg hos Mumimamma ?
    https://www.stofskifteforum.dk/showt...l=1#post142277 ??
    https://www.stofskifteforum.dk/showt...l=1#post142279 ??

Jeg må si jeg stusser over at DS bruker dette. Jeg ville spurt ham om han ikke kunne skaffe meg naturlig progesteron.
    Det samme tænkte jeg også... men heldigvis findes der mange hormon-cremer, med ikke-syntetiske virkestoffer:

Se flere naturlig progesteron cremer: http://www.iherb.com/Progesterone-Cream-Products

Her er en kombineret naturlig progesteron og estriol creme: http://www.iherb.com/Life-Flo-Health...-113-4-g/48082 (Each full press of the pump provides approximately 20 mg of natural Progesterone USP and 0.75 mg of Estriol. This progesterone cream is formulated to contain 480 mg of progesterone and 18 mg of Estriol per ounce.)

Her er en Estriol-creme: http://www.iherb.com/Life-Flo-Health...-oz-57-g/16469 (Each full press of the pump provides approximately 0.75 mg of natural Estriol USP. Estriol-Care is formulated to contain 18 mg of estriol per ounce.)

Her er en Estriol & Estradiol creme: http://www.iherb.com/Life-Flo-Health...-113-4-g/23751 (BiEstro-Care is a combination of two estrogens for optimal balance solutions in an 80/20 ratio. Each full press of the pump provides approximately 1 mg of natural Estriol USP and 0.25 mg of natural Estradiol USP. Formulated to contain 24 mg of Estriol and 6 mg of Estradiol per ounce.)

Her er en DHEA-creme: http://www.iherb.com/Life-Flo-Health...-oz-57-g/14140 (Natural, healthy balance solution with DHEA. Measured-dose pump takes the guesswork out of application: each press of the pump provides approximately 15 mg of natural DHEA.)

Her er Pregnenolone-creme: http://www.iherb.com/Life-Flo-Health...-oz-57-g/15119 (Each full press of the pump contains approximately 15 mg of natural Pregnenolone.)

Man kan købe dem alle i EU, dog noget dyrere end på Iherb.

Kommer tilbage senere.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Jeg har endnu ikke oplevet at din "indblanding" har været andet end velkommen. Og altid nyttigt og støttende. Please Lisbeth, bland dig lige så meget du har lyst til. Tråden her er ikke "privat", men da jeg altid er på udkig efter Hildegås, bliver det også mig som skriver så snart der er nyt.

Lisbeth? Er det disse to indlæg hos Mumimamma ?
    https://www.stofskifteforum.dk/showt...l=1#post142277 ??
    https://www.stofskifteforum.dk/showt...l=1#post142279 ??
    Takk Anisa, det var pent sagt

Ja, det var disse linkene jeg tenkte på. Det er verdt å lese hva denne syntetiske medisinen kan gjøre med oss.

Jeg skal sjekke de andre linkene ved leilighet. Det er veldig bra å ha oversikt over de hormonene som er bioidentiske. Takk

Jeg håper du også kikker på disse, Hildegås. Da har du litt materiell og ta med til DS.

Hildegås sin avatar
    Hildegås er offline Kjærlighet og respekt til Hildegås fra forumet
    Medlem siden
    Feb 2011
    Sted
    Buskerud
    Alder
    72
    Meldinger
    103

Fantastiske flinke Anisa og Lisbeth

Har lest hva dere skriver, har også kikket igjennom linkene.
    Må innrømme at jeg syntes dette er vanskelig. Trodde alt jeg fikk av hormoner var bio-identiske.
    Er jo klar over at Activelle er syntetisk men som jeg skrev fikk jeg lite utbytte av Estrogel.
    Min gynekolog sa hun kunne lite om bio-identiske hormoner men for å hjelpe meg med mitt problem anbefalte hun en oppstart med Activelle.
    Skal til D. neste mandag, skal selvfølgelig ta opp dette.
    Jeg er ikke så kunnskapsrik som dere, tør derfor ikke bestille hverken på iherb eller andre nettbutikker uten at jeg er trygg på at det jeg bestiller er bra for meg. Kroppen min har vel mest sannsynlig et underskudd på de fleste av hormoner, da jeg jo er i minus på både bryst og eggstokker.
    Testosteron er forresten aldri blitt nevnt, hvordan syntes dere jeg ligger der?
    DS har jo gått i lære hos Hertogh i Belgia, behandler ikke han med bio-identiske hormoner? Merkelig.....dette.
    Jeg bekymrer meg selvfølgelig over at bedringen uteblir... Slik er det selvfølgelig også med min familie. Jeg ville jo så gjerne hatt krefter både til barn og barnebarn men sånn er det ikke, kjenner på vonde følelser og tenker ofte at jeg bare er en belastning. Har alltid vært ei glad jente( dame ) positivt og har vært privilegert med en sterk psyke. ( kan vel ikke akkurat skryte av det nå nei)
    Det er 4 mnd siden sist jeg var til time, da ble det mest fokus på min mave, han mener mye av problemet ligger der, får vel et svar på mandag.
    Nok en gang takk, blir rørt å må innrømme at tårene renner, overveldet av deres godhet. Sender etter mange gode klemmer

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Sitat Opprinnelig skrevet av Hildegås Vis post
    Må innrømme at jeg syntes dette er vanskelig. Trodde alt jeg fikk av hormoner var bio-identiske.
    Jeg tror norske leger bare gir ut syntetiske hormoner. Det er bare å slå fast først som sist. Og hvis jeg tar feil blir jeg veldig glad.

Kroppen min har vel mest sannsynlig et underskudd på de fleste av hormoner, da jeg jo er i minus på både bryst og eggstokker.
    Det tror jeg også. Men jeg tror kroppen din helst vil at hormonene skal være bioidentiske.

Testosteron er forresten aldri blitt nevnt, hvordan syntes dere jeg ligger der?
    Jeg tror testosteron også er viktig i dette bildet, selv for en kvinne. Men jeg kan ikke nok om det til å uttale meg.

DS har jo gått i lære hos Hertogh i Belgia, behandler ikke han med bio-identiske hormoner? Merkelig.....dette.
    Når jeg har lest det som er skrevet av personer som går hos Hertoghe har jeg fått inntrykk av at han også bruker syntetiske hormoner. Kanskje ikke bare syntetiske, men jeg tror det forekommer (i de fleste tilfellene).

Det er 4 mnd siden sist jeg var til time, da ble det mest fokus på min mave, han mener mye av problemet ligger der, får vel et svar på mandag.
    Jeg tror han har rett i at mange problemer har utspring fra maven, men det er farlig å bare ha fokus på én ting. Det kan godt hende at magen din er et problem, men all sunn fornuft tilsier at du trenger hjelp med hormoner. Dessverre får du ikke den riktige hjelpen med det. Jeg håper du har energi til å sette deg inn i dette før timen hos DS. Jeg ville gjort det klart for ham at jeg kun ønsket bioidentiske hormoner. Jeg kan ikke fortelle deg hva du skal gjøre, bare komme med mine tanker.

Alt godt til deg, Hildegås

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Ett av "problemene" med bio-identiske hormoner er som jeg forstår det å få tak i det gjennom offisielle kanaler. Legemiddelfirmaene tjener lite på sånt. Det er et av de store svakhetene med "systemet" sånn som det er idag. Det "belønner" produksjon av "hormonhermere", men ikke av the real deal.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Lignende tråder

1. Svar: 6
    Siste melding: 28-03-12, 09:48
  2. Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    Av Jeanette Ws. i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 414
    Siste melding: 04-07-11, 11:59
  3. 2007 TSH 10 og antistoffer
    Av Kamelia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 1
    Siste melding: 11-02-11, 16:32
  4. Svar: 44
    Siste melding: 07-02-07, 19:27

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •