Viser søkeresultater 1 til 10 av 40

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2014
    Sted
    Hovedstaden, Danmark
    Alder
    76
    Meldinger
    24

Standard Sv: Er meget træt og har T3 = 0.9

Sitat Opprinnelig skrevet av tinash17 Vis post
    Hej regal,

Jeg får Thyriod fra Glostrup Apotek. Jeg har fået det via en Orthomolekylær læge, fordi jeg har i første omgang opgivet min egen læge på det punkt. Thyroiden fungerer rigtig fint for mig. Der er lidt indkøringstid, hvor kroppen skal vende sig til den nye måde at få medicin på.

Hvis ikke din læge kan forstå, at den er gal, så skal du tage sagen i egen hånd.

Generelt skal du være indstillet på både at se din livsstil - kost, motion og kosttilskud.

God vind
    Tina
    Hej Tina. Får du også anden medicin ?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Danmark
    Alder
    64
    Meldinger
    621

Nej, det gør jeg ikke - men jeg tager en masse forskellige kosttilskud.

Jeg spiser ikke gluten, og jeg indtager heller ikke mælk dagligt. Hvis jeg får lidt mælk, er det skyr, acido eller "hyggemælk" som i dessert.

Lige nu er jeg i gang med en udrensning af tungmetaller bl.a. fra mine mange sølvplomber, hvor de sidste tre bliver fjernet inden for de næste måneder.

Jeg får hjælp af en behandler, der ved rigtig meget om kost og kroppen.

Ovenstående tiltag er fordi, det er den autoimmune version, jeg har. Har du fået tjekket antistoffer?

Man bliver ikke rigtig godt tilpas igen, før fT3 er i orden - og så er TSH meget langt nede. Med Thyroid var mit TSH sidste gang på 0,05, hvilket er høj

Tina

Medlem siden
    Mar 2014
    Sted
    Hovedstaden, Danmark
    Alder
    76
    Meldinger
    24

Hej Tina

Jeg fik i starten af februar taget en del prøver, om de viser noget om antistoffer, ved jeg ikke, men her er resultatet:

P-Triiodthyronin [T3] : 1.2
    B-Metamyelo.+Myelo.+Promyelocytter : 0.02
    (P)-Frit T3 index : 1.3
    P-Vitamin B12 : 289 *
    P-Kalium : 4.2
    P-Triglycerid : 1.69
    B-Leukocyttype gruppe : Gruppesvar
    P-Thyroxin [T4] : 105
    P-Kolesterol : 6.7
    P-Basisk fosfatase : 73
    B-Basofilocytter : 0.04
    P-Thyrotropin [TSH] : 0.059
    P-Urat : 0.28
    P-25-OH-Vitamin D(D3+D2) : 122 *
    (P)-Frit T4 index : 116
    B-Lymfocytter : 3.21
    B-Hæmoglobin : 9.1
    B-Monocytter : 0.65
    B-Trombocytter : 263
    Nyre-eGFR ml/min per 1.73m² : > 90
    B-Leukocytter : 6.7
    P-Natrium : 143
    P-Kolesterol HDL : 1.81
    P-Alanintransaminase [ALAT] : 27
    B-Neutrofilocytter : 2.61
    P-Albumin : 42
    P-Kreatinin : 71
    P-Triiodthyronin reaktion : 1.11
    P-Kolesterol LDL : 4.1
    P-Glucose, middel (fra HbA1c) : 5.8
    B-Eosinofilocytter : 0.13

Der er normal nyre-, lever og galdetl. Normal blodprocent
    Ale infektionstal er normale.
    Ingen tegn til sukkersyge. Normalt Vitamin-D og B12 niveau.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Danmark
    Alder
    64
    Meldinger
    621

Sitat Opprinnelig skrevet av regal Vis post
    P-Vitamin B12 : 289 *
    P-Thyrotropin [TSH] : 0.059
    P-25-OH-Vitamin D(D3+D2) : 122 *
    Nu er jeg ikke så god til alle de prøver, og jeg vil lige spørge dig, om ikke du har reference værdierne, da det vil være nemmere at vurderer prøvesvaret.

Umiddelbart vil jeg tolke B12 som forholdsvis lavt. Jeg mener, 200 er nederste grænse, og hvis den er under 150 tages yderligere prøver. Jeg havde en B12 værdi, der var stort set i samme leje, og jeg fik også at vide, at den var normal. Øverste værdi svinger fra 600-700, så der er lidt vej endnu.

I dit første indlæg var TSH noget højere (2,17) end her, er det samme prøve? Eller har du gjort noget i mellemtiden? Herinde plejer anbefalingerne omkring blodprøver at være tidligt om morgen, ingen medicin, fastende og på samme tidspunkt hver gang. Der er døgnvariation i TSH, som falder op ad dagen. Der er rigtig meget god information om pålideligheden af TSH herinde.

D-vitamin er nok ok.

Der var ikke antistofmålinger i din store samling af tal. Den hedder anti-TPO.

Tina

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Danmark
    Alder
    64
    Meldinger
    621

Nåe, nu er jeg med. Din TSH er blevet værre. Ok, det stemmer også bedre med T3 på 0,9

Medlem siden
    Mar 2014
    Sted
    Hovedstaden, Danmark
    Alder
    76
    Meldinger
    24

Min læge har ikke været opmærksom på at blodprøverne skulle tages om morgenen fastende, inden jeg tog min medicin. Derfor er resultaterne lidt usikre. Jeg har aftalt med min læge, at vi gør det om morgenen fremover.

Ved næste prøve vil jeg så bede om at få tjekket antistoffer og binyrernes tilstand.

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Danmark
    Alder
    64
    Meldinger
    621

Sitat Opprinnelig skrevet av regal Vis post
    binyrernes tilstand
    Der er to typer (måske flere) af tests til at tjekke binyrernes tilstand.

Synacten-testen, som er den test, de kender på medicinsk ambulatorium her i Danmark. Den viser kun noget, hvis det virkelig er galt, dvs. dine binyrer er gået helt i stå (eller næsten), så du har Addisons. Læs lidt om den, inden du tager den.

Jeg blev den tilbudt på den endokrinologiske afdeling, jeg en stund var tilknyttet, på det spinkle grundlag, at jeg blev spurgt om, det sortnede for øjnene, når jeg rejser mig op. Det gør det sommetider, og det har det gjort hele mit liv. Fordi jeg blev lidt perpleks over spørgsmålet, svarede jeg bare ja uden at give en grund. Den hang på mig i lang tid.... Og var en af de ting, en anden læge der inde hånede mig for at sige nej til.

Den anden er spyttesten, hvor du 4 gange om dagen skal spytte i et lille glas. Du kan købe den selv via Nordic Laboratories. Det gjorde jeg, og det fungerer fint. http://www.nordiclabs.com/EDetail.aspx?id=1383.

Tina

Lignende tråder

1. Nystartet på Liothyronin - og træt træt træt
    Av gitteh i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 34
    Siste melding: 08-04-15, 12:12
  2. Thyreoid: Hvor meget forskyder I tilskud af jern og calcium?
    Av Luuna i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 03-12-11, 13:53
  3. Hvor meget liothyronin tager du?
    Av paxx i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 14
    Siste melding: 27-09-10, 14:29
  4. Mystisk. Meget bedre på Euthyrox
    Av Lene i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 5
    Siste melding: 21-08-09, 23:37
  5. Dosis - hvor meget må man øge?
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 12-03-07, 13:07

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine