Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
16-03-14, 20:02 #3
Sv: tips til stoffskiftevennlig fastlege og/eller endokrinolog i trondheim?
kjære Josefin!
Dine stoffskifteprøver roooper om hjelp, og det er helt udiskutabelt TYDELIG at det er fullt kaos i hormonsystemet ditt... Da betyr meningene til denne legen pent lite, det som betyr noe er at du får hjelp...
Jeg har fått MASSE hjelp etter at jeg postet forrige innlegg i denne tråden
men dessverre ikke i Trondheim. Jeg er pasient ved Funksjonellmedisinsk senter i Oslo, (selvom ejg bor i Trondheim) og kan fortelle deg alt du trenger å vite hvis du øsnker å ta kontakt med dem. Det jeg gjerne vil si til deg i første omgang er at mitt stoffskifte har det best når TSH ligger under 0,5 og FT4 (det samme som T4) ligger rundt 18. Da ser du jo ved å sammenligne med dine prøver at kroppen din kjemper veldig for å holde "hodet over vannet"...
Grunnen til at jeg fikk lavt stoffskifte i utgangspunktet var en kombinasjon av allergi (mot gluten og melkeprotein) og jod-mangel. Legene ved dette senteret tok en grundig sjekk av blod, urin, spytt og avføring, og fant store utslag av allergi- og store mangler i næringsstoffene i kroppen, fordi tarmen var helt ute av lage etter å ha prøvd å ta opp "feil" næring i årevis. Fra et funksjonsnivå på 50 prosent på en "god" uke for halvannet år siden, har jeg nå et liv med deltidsstudier (75 %) og deltidsjobb i tillegg!!
Dette er ikke noe annet enn et under, og det jeg tror på med hele hjertet er at det finnes ALLTID en grunn for hvorfor kroppen reagerer som den gjør- og det er det verdt å finne roten til, og ikke bare behandle symptomene av..Dette er disse legene veldig gode på..
Håper dette var en øørliten oppmuntring?
Jeg heier på deg!
Klem fra Elisabeth
Lignende tråder
-
Treng tips om bra fastlege i Oslo...
Av Delisa i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 02-11-09, 12:41 -
Tips om fastlege i Bergen som har erfaring med stoffskifte?
Av elric i forumet Hos legenSvar: 3Siste melding: 16-09-08, 09:22 -
Vil bytte fastlege i Oslo - noen tips??
Av Nettverk i forumet Hos legenSvar: 11Siste melding: 10-10-07, 19:43 -
Tips til endokrinolog i Oslo??
Av Nettverk i forumet EndokrinologerSvar: 1Siste melding: 22-03-07, 10:39 -
Jeg er sint på… fastlege og endokrinolog
Av cathrin i forumet EndokrinologerSvar: 15Siste melding: 02-09-06, 21:18

Svar med sitat
Bokmerker