Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Threaded View
-
12-03-14, 10:29 #7
Sv: LCHF - Noen som har redusert hormoner etter påbegynt diett?
Hei Bellis, og takk for svar

Jeg bruker ikke mye kokosolje. Jeg brukte det en del for et par år siden (minst, for tiden går jo så fort). Jeg merket ikke noe på stoffskiftet da. Jeg har et glass med Cocosa stående, så det med å ta en skje når jeg er frossen skal jeg prøve. Det hørtes ut som en god idé.
Ja, det er nok riktig at binyrene må få sin tid til å tilpasse seg lchf. Ha en fin dag, forhåpentligvis i solen. Her er det nydelig sol i dag
Hei Pingvinen, og takk for svar
Jeg fikk en veldig klar følelse av at det nye kostholdet påvirket stoffskiftet. Jeg har våknet mange ganger på natta før, men aldri opplevd å ha høy puls. Så i og med jeg heller aldri tidligere ha inntatt så mye fett, regnet jeg det som sannsynlig at det hadde en sammenheng. Jeg tenkte på den måten at kroppen har bedre av lavkarbo, og av den grunn klarte å gjøre seg bedre nytte av medisinen enn tidligere. Jeg syntes bare det var en logisk tanke.
Ja, det er nok slik som både du og Bellis skriver, at kroppen må få tid til å venne seg til lchf.
Ha en fin dag i solen (forhåpentligvis) du også, Pingvinen
Hei Anisa, og takk for svar
Jeg våkner heldigvis ikke opp med migrene. Det holder med økt puls
Jeg har to kvelder nå tatt 150 mg i stedet for 180 mg, og jeg synes det har hjulpet litt. Det er nok enda for tidlig å si noe helt konkret, men jeg tror som sagt det har hjulpet noe. Det er kanskje logisk det også. For hvis det egentlig er noe annet, og at jeg egentlig ikke bruker for mye thyroid, så vil vel kroppen i alle fall synes det er bra med en redusering. Jeg vet ikke om det er mulig å følge meg i denne tankegangen.
Det er mellom 2 og 4 jeg merker en økning i pulsen. Så det er insulin som kan være synderen. Jeg blir bare så imponert over alt dere vet.
Jeg skal definitivt prøve ditt forslag. Når du skriver omelett så mener du vel å tilføre proteiner og fett på kvelden. Jeg leste et sted at man skulle tilføre det meste av dagens karbohydrater om kvelden, og spise minst av det til frokost for å fortsette fettforbrenningen utover dagen.
Jeg må tilstå at jeg fremdeles ikke har stålkontroll på denne dietten, men er i opplæringsfasen fremdeles.
Ha en knallfin dag i solen du også, Anisa
Så vil jeg minne deg på å ikke tråkke for hardt på gasspedalen når du skal ut og kjøre. Ikke ante jeg at du var et råskinn bak rattet før jeg leste det i en annen post
Lignende tråder
-
redusert i formen gitt....
Av Linn i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 5Siste melding: 13-01-13, 20:01 -
TSH som synker etter redusert dose levaxin. Hva skjer?
Av Evensen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 07-06-12, 18:43 -
Redusert opptak av Levaxin av Soya.
Av Hansen i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 1Siste melding: 21-09-10, 18:22 -
24.02.2009: Påbegynt dagbok
Av Vigdis i forumet DagbokerSvar: 3Siste melding: 18-07-10, 12:02 -
Skal starte på diett, noen som vill være med?
Av Carro i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 8Siste melding: 03-07-09, 07:31

Svar med sitat
Bokmerker