Eller... kan årsagen (måske) findes i noget andet? Det er i hvert fald, let at tjekke....

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
Etter at jeg har begynt på LCHF virker det som om jeg har fått høyere puls. Jeg har høyere puls på dagtid og våkner i tre-, firetiden med høy puls.
Forhåbentlig vågner du ikke op med hovedpine midt på natten, eller den efterfølgende morgen ? Det er nemlig typisk for mange migrænikerne, at hvis de ikke spiser lidt langsomt omsættelig natmad inden sengetid, vågner de typisk op om morgenen med migræne, trigget i løbet af natten af insulin pga. nattens fald i blodsukker. Kender adskillige migrænikere der er blevet helbredt ved at indføre et par kvarte leverpostej-madder, lige inden sengetid.

Når du har lige lagt kosten om og kroppen endnu ikke har fundet sin rette blodsukker-balance i forhold til de nye kilder til glukose... kan det sagtens ske at når dit blodsukker falder (typisk et sted mellem kl. 02 og 04 om natten) kan det "ledige" insulin give hjertebank eller mærkbar puls. Prøv at spise lidt med protein - en lille kvart omelet eller hvad du ellers har af restmad den dag - inden du skal sove, fordi det vil hindre dit blodsukker i at falde i løbet af natten. Absolut værd et forsøg.