Dessverre kjenner jeg ikke til noen leger i Nord-Norge... Kanskje du kan forsøke en PM til Blondie på dette forumet. Såvidt jeg vet er hun i behandling med thyroid og bor i Troms... Kanskje hun har fått "omvendt" legen sin. Jeg skriver dette fordi reaksjonen du får med endring i levaxin setter min mistanke i retning at endring i levaxin kanskje fører til endring i konverteringen hos deg... og om du reagerer på økt dose med å konvertere mindre så er kan det hende at det meste virker mot sin hensikt, om du skjønner hva jeg mener.
Om du ikke tåler nøtter så prøv et tilskudd. Jeg kan anbefale dette
http://bigvits.co.uk/product.asp?pid...d=52&tid=&bid=

Ta en om dagen i en måneds tid og gå så ned på 1/2 om dagen. (Denne har delelinje så det går fint.) Etter et par måneder bør du tigge legen din om en blodprøve som analyserer selen i blodet (stopp da tilskuddet en uke før) og vurder veien videre etter svaret du får.
En annen ting er at om du spiser høykarbo så vil du sannsynligvis også ha magnesiumunderskudd. Dette kan man dårlig måle, men er et generelt problem på "vanlig mat". Her inne har de fleste av oss best erfaring med et steinalderkosthold opp mot LCHF - den typen som unngår planteoljer, men hvor idealet er naturlige råvarer, naturlig fett, masse grønnsaker, rene proteiner, glutenfritt/sukkerfritt og karbohydratredusert. (Altså IKKE VG-varianten som svømmer i ost, rømme og fett og er kjemisk renset for grønnsaker... )