Viser søkeresultater 1 til 8 av 8

Hybrid View

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    42

Standard Sv: Økte symptomer ved endring av Levaxindose?

Jeg føler at jeg faktisk ikke har så altfor ille med energi eller symptomer utenom dette som nå har dukket opp med symptomer fra nervesystemet igjen. Eller kan hende jeg bare er vant til at jeg har det slikt som dette, og at jeg har hatt det mye verre tidligere Men når jeg har vært på jobb (jobber 100%), vært med mine to barn og min mann så er det ikke mye overskudd igjen til å trene eller gjøre ting jeg ikke absolutt må gjøre. Så det sier seg selv at jeg må ta noen aktive tak for å komme videre på veien med å finne ut av stoffskifteproblematikken min/helsen som helhet.

En av de tingene jeg da føler er et stort mysterium er naturlig nok det med denne nummenheten og til tider det at jeg må konsentrere meg for å svelge. Det er så merkelig at det skjer når jeg justerer opp dosen også, ikke bare ned. HELT sikker er jeg jo ikke på at det faktisk kommer i forbindelse med Levaxin-justering, det kan jo være andre årsaker også, som blant annet det som du, Anisa skriver med at man har hatt lavt stoffskifte over så lang tid.

Når det gjelder kosthold har jeg prøvd å spise lavkarbotett kosthold, men jeg vet også at jeg ikke er god nok i å få meg nok vitaminer/mineraler og gode fettstoffer. Nå har jeg jo lest litt her inne i forhold til en del matvarer og tilskudd man ikke bør ta, som jeg ikke var klar over. Er dessverre allegisk for nøtter, så Paranøtter kan jeg nok ikke innta. Er det like bra med tilskudd av Selen?

Metformin sluttet jeg med selv da jeg følte det ikke ga meg noe særlig hjelp, og at jeg egentlig følte jeg klarte å regulere PCOS'en uten denne.

Et annet problem som jeg føler er vanskelig at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal fortsette denne reisen videre, og at jeg føler at jeg ikke er i gode nok hender hos min fastlege når det kommer til kunnskap om stoffskifte. Jeg hadde en time hos A.K. Ljøgodt på Balderklinikken i sommer, men da jeg skulle ha oppfølging der, så måtte hun plutselig ut i permisjon. Har hatt oppfølging på telefon med en annen lege der, men det er ikke like enkelt å vite om er bra eller ikke. Ikke fått time før 31.03 hos min fastlege og en telefonoppfølging i slutten av april på Balder, så er det noen som har innspill på hva jeg burde prioritere å gjøre i mellomtiden?
    Lavt stoffskifte, pcos.
    Økte symptomer ved endring av Levaxindose?
    Søker etter kunnskap om egen helse for en bedre hverdag...

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Dessverre kjenner jeg ikke til noen leger i Nord-Norge... Kanskje du kan forsøke en PM til Blondie på dette forumet. Såvidt jeg vet er hun i behandling med thyroid og bor i Troms... Kanskje hun har fått "omvendt" legen sin. Jeg skriver dette fordi reaksjonen du får med endring i levaxin setter min mistanke i retning at endring i levaxin kanskje fører til endring i konverteringen hos deg... og om du reagerer på økt dose med å konvertere mindre så er kan det hende at det meste virker mot sin hensikt, om du skjønner hva jeg mener.
    Om du ikke tåler nøtter så prøv et tilskudd. Jeg kan anbefale dette
    http://bigvits.co.uk/product.asp?pid...d=52&tid=&bid=

Ta en om dagen i en måneds tid og gå så ned på 1/2 om dagen. (Denne har delelinje så det går fint.) Etter et par måneder bør du tigge legen din om en blodprøve som analyserer selen i blodet (stopp da tilskuddet en uke før) og vurder veien videre etter svaret du får.
    En annen ting er at om du spiser høykarbo så vil du sannsynligvis også ha magnesiumunderskudd. Dette kan man dårlig måle, men er et generelt problem på "vanlig mat". Her inne har de fleste av oss best erfaring med et steinalderkosthold opp mot LCHF - den typen som unngår planteoljer, men hvor idealet er naturlige råvarer, naturlig fett, masse grønnsaker, rene proteiner, glutenfritt/sukkerfritt og karbohydratredusert. (Altså IKKE VG-varianten som svømmer i ost, rømme og fett og er kjemisk renset for grønnsaker... )
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    42

Tusen takk smgj! Konverteringsteorien din hørtes interessant ut, ja... Du - eller noen andre - vet ikke tilfeldigvis hvordan finne ut om dette er tilfelle? Kan man ta en blodprøve?

Var kanskje litt uklar ifht at jeg skrev at jeg spiser lavkarbotett kost, men det er det ernæringsdamen jeg går til kaller det. Dvs akkurat det kostholdet du beskriver med rene proteiner, jevn blodsukkerstigning og grønnsaker + at man skal være flink med de fettsyrene da... *kremt* Går det greit å bestille det tilskuddet du linker til i fht toll etc?
    Lavt stoffskifte, pcos.
    Økte symptomer ved endring av Levaxindose?
    Søker etter kunnskap om egen helse for en bedre hverdag...

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Ser at jeg ikke har svart deg.

Jeg vet ikke noe som kan måle om man har en sånn virkning som jeg beskriver. Man må nok bare prøve seg fram.

Når det gjelder tilskuddet så skal du kunne ta det inn uten problemer fra EU. Du må bare holde deg under 200 kr før porto for å unngå MVA og fortollingsgebyr.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Lignende tråder

1. Økte leverprøver av for lavt stoffskifte?
    Av Flower i forumet Blodprøver
    Svar: 5
    Siste melding: 18-02-11, 23:01
  2. Endring på blodprøver
    Av kita1288 i forumet Blodprøver
    Svar: 15
    Siste melding: 07-02-11, 22:02
  3. Levaxindose når kjertel er fjernet
    Av Vilma i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 15
    Siste melding: 28-11-10, 20:11
  4. Økte med 1/4 grain Erfa- værre pust/ blodtrykksfall
    Av Rosin i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 27-08-10, 14:16
  5. Levaxindose og trening
    Av Elly i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 10
    Siste melding: 27-07-08, 15:23

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine