Tusen tusen takk Eirin. Dette innlegget ditt reddet meg i natt. Jeg våknet kl. halv fem av intense smerter i rumpa og nedover ene foten, slik du beskrev smertene; om tannverk..intense/dype/skjærende. Det prikket intenst i håndflatene og fingrene, smertene lynte i fingrene, og smertene vandret over i andre foten. Jeg stod opp, fant varmepose, tok pinex forte, sovemedisin...klarte ikke sove. Såg på mobilen, og fant innlegget ditt. Det var en STOR trøst for meg lese at du har blitt mye bedre fra disse plagene! Takk for at du delte med meg.
Jeg har selvfølgelig noen flere spørsmål..:
Du skriver at smertene var det første som avtok, hvor lenge varte de ca? Hos meg har de pågått i ti mnd nå..
Hadde du parestesier?
Hvor lang tid tok det før fascikulasjonene roet seg ned?
Gjorde du noen medisinendringer (for stoffskiftesykdommen) i perioden da du ble bedre fra dette?

Jeg tar omtrent de samme tilskuddene som du tok, men har ikke drukket så mye ingefærte - vil prøve det nå.
Var det en spesiell type olivenolje du tok?
K2-vit vet jeg ikke hva er, vil sjekke. Har ikke tatt jerntilskudd, og ikke himalayasalta, det må jeg prøve. Jeg har imidlertid en magnesiumspray til å spraye rett på huden siden mesteparten av magnesium er intracelluært, men har ikke merket noe effekt.

Jeg er langt nede nå, så fortvilet og sliten og redd, ikke nødvendigvis redd for ALS o.l grusomme greier, men for at jeg aldri skal komme meg ut av dette.
Håper du svarer igjen, takk for håp, klem