Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
08-03-14, 08:50 #3
Sv: Økte symptomer ved endring av Levaxindose?
Tusen takk Anisa for svaret ditt.
Har lest mye her de siste dagene, og utrolig glad for at forumet fortsatt er her 
Mitt problem er nok det at jeg nok ikke ordentlig har forstått at jeg faktisk har lavt stoffskifte fordi jeg har stått alene om å lure på om mine symptomer skyldes stoffskifte eller f.eks. insulinresistens eller lavt jern eller noe annet. Min fastlege mente inntil i fjor at jeg egentlig godt kunne stoppe med Levaxin da han hadde lest epikrisen Professoren i Tromsø skrev for lenge siden, og der det nok sikkert stod svart på hvitt at jeg ikke hadde lavt stoffskifte. Men, fastlegen har i det siste latt det være - men som man kanskje skjønner så har jeg nok ikke den beste kontrollen med medisindoseringen...
Hvordan kan jeg forklare til legen at jeg HAR lavt stoffskifte? Jeg har prøvd å lese her inne en god del, men er nok noe med hukommelse og overskudd til å sette seg inn i det hele at jeg ikke så enkelt kan finne det ut av meg selv.
Så i fht symptomene fra nervesystemt - hvorfor er det slik at de blir så tydelige ved endring av dose? Noen som har noen teori på dette? Forverringen kommer nokså brått, så håper det forsvinner nokså fort også...
Her er for øvrig de siste blodprøvene mine fra januar:
S-TSH: 2,3 (0,2-4,0)
T4: 15,3 (11-23)
T3 3,8 (3,5-6,5)
Anti-Tpo <28
S-TRAS <0,8
S-Ferritin 45 (15-200)
Er etter disse prøvene at legen mente jeg skulle justere dosen opp igjen, og etter jeg gjorde dette jeg har fått en forbedring i energi, men forverring ifht nervesystemet.
Jeg bruker ikke Metformin lenger, og har ikke gjort det siden 2006.Lavt stoffskifte, pcos.
Økte symptomer ved endring av Levaxindose?
Søker etter kunnskap om egen helse for en bedre hverdag...
Lignende tråder
-
Økte leverprøver av for lavt stoffskifte?
Av Flower i forumet BlodprøverSvar: 5Siste melding: 18-02-11, 23:01 -
Endring på blodprøver
Av kita1288 i forumet BlodprøverSvar: 15Siste melding: 07-02-11, 22:02 -
Levaxindose når kjertel er fjernet
Av Vilma i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 15Siste melding: 28-11-10, 20:11 -
Økte med 1/4 grain Erfa- værre pust/ blodtrykksfall
Av Rosin i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 27-08-10, 14:16 -
Levaxindose og trening
Av Elly i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 10Siste melding: 27-07-08, 15:23

Svar med sitat
Bokmerker