Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
08-03-14, 00:35 #2
Sv: Økte symptomer ved endring av Levaxindose?
Hej Cin
Trist at du endnu ikke har fået det bedre... efter SÅ mange år. 
Jeg har læst lidt på din gammel tråd (den i din signatur) og ser, at i alle årene siden 2006 har du kaldt dit lavt stofskifte for "subklinisk" eller i "grenseland".
Skal jeg dømme efter det du har skrevet dengang og i dag - da mener jeg at dit stofskifte er hverken "subklinisk" eller i "grenseland". Du har fuldbårent lavt stofskifte og jo hurtigere du indser det, desto hurtigere får du (forhåbentlig) mod på at stille krav til den behandling du får, som øjensynligt har været for ringe i massevis af år.
De symptomer (fra nervesystemet) du beskriver stammer fra en tilstand kaldet ataxi forårsaget af en mangeårig mangel på thyreoideahormoner.
Jeg tror, at jeg kan gætte hvorfor dine læger har kaldt dit lave stofskifte for "subklinisk", og har behandlet dig derefter - med alt for lave medicindoser. Som jeg læser i din signatur-tråd, har du hele tiden haft lave tal for FT3 og FT4. FT4 endda var UNDER nederste ref.område - men det har øjensynligt ikke interesseret dine læger fordi de så sig blinde på dit TSH der ikke var højt nok til en diagnose.
Du har været og fortsat er behandlet af TSH-læger, som er blinde for alt andet end TSH og dette har (enormt) skadet dig og din familie i alle disse år, startende med de år du var i behandling med Metformin PCOs. Er du fortsat i behandling med Metformin?
Problemet med Metformin til hypothyreose-patienter er, at Metformin sænker TSH med op til 2/3 dele, og i visse tilfælde endda mere. Du kan læse om det her. Det betyder, at hvis dit TSH er f.eks. 3,72 (som det var i maj 2006) og du samtidigt er i behandling med Metformin - da ville dit TSH uden Metformin være oppe på over 11.
Man forsker lidt, dog kendes ikke Metformins langtidseffekt på TSH, men det høres af og til, at en langvarig behandling med Metformin kan hos disponerede patienter, permanent kompromittere TSH, så det altid viser for lidt i forhold til hvad det ellers burde. Uanset at behandling med Metformin er for længst ophørt.
For dig kan det betyde, at du lider af underbehandlet lavt stofskifte og har gjort det i årevis, fordi lægerne har ikke opdateret deres viden og var derfor uvidende om, at behandling med Metformin har en TSH-undertrykkende virkning. Derfor fik du ikke nogen behandling (hvis du alligevel ikke blev behandlet af den tyske læge, du har skrevet om her tilbage i 2007) allerede dengang - fordi TSH var for lavt.
Nu skriver du, at du har stått på Levaxin i ca 2,5 år nå og jeg frygter derfor, at du er gået ubehandlet fra før du har tilmeldt dig dette forum i 2006 og til ca. midten af 2011 - næsten 5 år? Og jeg mistænker også, at når du omsider alligevel begyndte en behandling - blev du (for) lav-doseret i Levaxin, netop pga. det "fine" TSH. Kan det passe?
Hvis det passer - er det et mirakel at du fortsat kan holde dig oprejst, endda med en fødsel i mellemtiden. Jeg plejer altid advare gravide mod at gå direkte tilbage til "gammel" medicindose, efter fødslen. I stedet bør man trappe ned laaangsomt og over længere tid, så man kan nå at stoppe nedtrapningen så snart man mærker at symptomerne begynder at komme tilbage.
Det bedste råd jeg kan give dig lige nu er ikke noget konkret om "hvad, hvordan og hvornår". Først er du nødt til at revidere din egen opfattelse af din sygdom - fra at tro på at dit lavt stofskifte er "subklinisk", og til at indse og forstå, at du har lavt stofskifte for fuld udblæsning, og har haft det længe.
Først når du har indset det og forstået dybden af konsekvenserne lægerne har påført dig, og giver dig selv lov til at blive vred og kommer ud på den anden side af erkendelsen at du hele tiden var "rigtig" syg - kan du blive i stand til at hjælpe dig selv, lære og kunne sætte denne lærdom i arbejde for dig, lægge et slagplan og følge det.
Sålænge du betragter dig selv som "subklinisk", kommer du ingen vegne - så det må blive det første, du bør tage fat i: erkendelsen at du i virkeligheden aldrig har været "subklinisk".
En ting kan jeg dog råde dig til allerede nu: begynd at tage din Levaxin til natten, lige når du lægger dig. Nat-Levaxin kan have op til 25% bedre effekt end taget om morgenen.
Krydser fingre for dig.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Økte leverprøver av for lavt stoffskifte?
Av Flower i forumet BlodprøverSvar: 5Siste melding: 18-02-11, 23:01 -
Endring på blodprøver
Av kita1288 i forumet BlodprøverSvar: 15Siste melding: 07-02-11, 22:02 -
Levaxindose når kjertel er fjernet
Av Vilma i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 15Siste melding: 28-11-10, 20:11 -
Økte med 1/4 grain Erfa- værre pust/ blodtrykksfall
Av Rosin i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 27-08-10, 14:16 -
Levaxindose og trening
Av Elly i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 10Siste melding: 27-07-08, 15:23

Svar med sitat
Bokmerker