Sitat Opprinnelig skrevet av Bestemor Vis post
Stiller spørsmål jeg. Vet ikke om jeg ga burde finne annet et delforum . Om så er, da kanskje bare dele tråden og sette dette innlegget et annet sted.

Har lest ganske mye her inne. Skal ikke påstå at jeg forstår alt da, men lurer på dette med binyrene blant annet. For 5-6 år siden ble jeg innlagt,på sykehus med smerter i ryggen. Den gang fant de atmjeg hadde cyster på begge. Ble sjekket ut ganske godt følte jeg. Innkludert døgn urin. Det var ikke noe urovekkende og jeg måtte bare leve med det. Nå begynner jeg å få smerter i ryggen igjen... ikke uutholdelige , men de er der.

Kan dette da ha sammenheng med stoffskiftet? Fikk konstantert leddgikt i 2009 , ingen i familien har det. Forstår at det kan ha en sammenheng med stoffskiftet eller har jeg misforstått?

Sist men ikke minst, støtt og stadig dukker det opp uforklarlige små sår..(ikke kviser) har det noe sammenheng Nå har jeg ganske mange i pannen og forstår ilke hvordan slikt kan dukke opp sånn uten videre. Er det noe forklaring?
Jeg kan ikke svare på alt, men når det gjelder smerter i binyreområdet så *tror* jeg bestemt at de kan ha en sammenheng. Jeg hadde litt før Erfa, men etter at jeg har klart å komme over og stabillisere den ganske bra så er dette borte. For meg kom smertene omtrent på samme tiden som ved oppstart av Erfa (større kortisolbelastning???) og nesten samtidig med en - for meg - sterk salthunger... Binyrene skal vel ha en del salt...

Leddgikt: er det en autoimmun sykdom så er autoimmune sånn at "en flytter inn, så inviterer den alle de dårlige vennene sine på hjemme-alene-fest og kræsjer kåken" om du ikke får bremset det. Dvs - har du fått en så er sjansen mye større at du får en til enn at en frisk person får den første. Dessuten - stoffskiftet styrer energitilgangen for alle celler i hele kroppen. Derfor er det viktig å holdet dette på plass sånn at kroppen selv kan gjøre det den skal og bør for å holde seg frisk... Det er mye enklere (selv om det er vanskelig nok) enn å administrere flere sykdommer gjennom medisin.