Sitat Opprinnelig skrevet av Bestemor Vis post
Jeg blir bare helt matt jeg over at leger ikke vet mer i dag.........og at det er mange som egentlig ikke bryr seg......
Er ikke ondskapsfullt å være ærlig om sannheten
Blir egentlig litt skremt av slik likegyldighet og uvitenhet blant legestanden......
Hei Bestemor

Enig med deg. En kan bli helt matt av ukunnskapen som rår. Selv fulgte jeg min mor for ca. førti år siden da hun først fikk høyt stoffskifte. Skjelving på hendene og høy puls ble tolket som psykiske problemer, og hun ble satt på medisin for dette. Jeg husker ikke (heldigvis) hvor lang tid det tok før det egentlige problemet ble oppdaget, men jeg husker godt at hun aldri kunne tilgi legen for at han hadde satt henne på en medisin hun ikke trang og som hun ble avhengig av

Det som er enda verre er at da jeg fikk lavt stoffskifte (ca. 30 år seinere) var fortsatt legenes kunnskap om stoffskifte lik null. Jeg tror aldri jeg har hatt maken til bakoversveis som jeg fikk da dette gikk opp for meg.

Ser i postene at dere snakker om dr. Øverbye. Og du sier vel også at du har mulighet til å konsultere ham. Du har ingen betenkningstid når det gjelder dette. Hvis du skal gå til ham en stund er det bare å bestille med en gang. Han er dessverre pensjonist snart. Jeg ble skikkelig lei meg da jeg hørte dette. Han er den beste legen i Norge (etter min mening).

Han (de, han har en flott kone som hjelper ham på kontoret) er genuint opptatt av pasientene, og er ikke redd for å tale legestanden midt i mot. Han er heller ikke besatt av mammon. Det er en kjempeegenskap spør du meg.

Lykke til, Bestemor, jeg ønsker deg alt godt