Kære P. I just love you! Det står urokkeligt fast!

Jeg forstår SÅ godt dine bevægegrunde til at skrive, som du gjorde, og jeg ville lige så stærkt ønske at jeg havde uret. Men dybt i hjertet føler jeg, at jeg bebrejder de rette...

I Begyndelsen Var Mor og Far.... Vi har snakket om barneskæbner før i Barndommens spøkelser og Hvordan overvinne en dårlig barndom ?. Uanset sammenhæng - bliver det børnene der skal leve videre med konsekvenserne af barndommen eller.... sygdommen.

Vi har en verden befolket med voksne mennesker som har nærmest en ubegrænset magt over de mindreårige. Magt til at gøre godt eller magt til at skade. Nok de værste skader - til alle tider - var/er påført børne-folket med de bedste hensigter, men skade er skade, uanset om det er en engel som har forvoldt den, eller en kærlig forælder. Jeg har skrevet for børn, selv om jeg forholder mig til deres forældre. I tanken og følelsen var børnene tilstede mens jeg skrev... du skriver om forældrene og deres situation. Jeg skriver om børn og deres situation...

Er nogen frisk på et tankeeksperiment og vil overveje denne tråd - set gennem et barns øjne, eller som barnets advokat ?

Vi snakkes ved senere