Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    eias2 sin avatar
    eias2 er offline Mor til barn med stoffskifteproblematikk
    Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Østlandet
    Alder
    50
    Meldinger
    6

Standard Eias2, ny på forumet

Hei, jeg er ei dame i slutten av trettiårene fra Østlandet. Jeg er mamma til to fine jenter, ei på 4 år som fikk påvist lavt stoffskifte ved fødsel, og som nå forsøksvis har sluttet med levaksin. Størstejenta er snart 7år, og vi har i flere år lurt på om hun er frisk, eller om hun kan ha lavt stoffskifte hun også.

Lillesøster har alltid vært mer aktiv og robust enn storesøster men nå uten levaksin blir hun mer lik storesøster. Gråter mer, spiser lite osv.

Jeg har noen spørsmål om dette med stoffskifte og barn, og da spesielt subklinisk hypotyreose. Lager en egen tråd om det under temaet barn.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Eias2, ny på forumet

Sitat Opprinnelig skrevet av eias2 Vis post
    Hei, jeg er ei dame i slutten av trettiårene fra Østlandet. Jeg er mamma til to fine jenter, ei på 4 år som fikk påvist lavt stoffskifte ved fødsel, og som nå forsøksvis har sluttet med levaksin. Størstejenta er snart 7år, og vi har i flere år lurt på om hun er frisk, eller om hun kan ha lavt stoffskifte hun også.

Lillesøster har alltid vært mer aktiv og robust enn storesøster men nå uten levaksin blir hun mer lik storesøster. Gråter mer, spiser lite osv.

Jeg har noen spørsmål om dette med stoffskifte og barn, og da spesielt subklinisk hypotyreose. Lager en egen tråd om det under temaet barn.
    Hej Søde Synd at måtte byde dig velkommen her. Noget i den behandling dine børn får (eller ikke får) må gøre dig urolig, siden du skriver her.

Det er underligt, at en lille pige "forsøksvis har sluttet med levaksin", eller at du spørger til "subklinisk hypotyreose" når det gælder et barn. I forhold til børnenes "sunde" og dermed hele tiden varierende (fra "nok" til "mere" og omvendt) behov for thyreoideahormoner vs deres udvikling - kan børn i voksealderen ikke have "subklinisk" hypothyreose...

Indtil videre, lyder det ikke som om det er en kompetent børnelæge eller pædiatrisk endokrinolog der behandler dine børn (for når du tillige udtrykker tvivl vedr. din ældste datter - har du sandsynligvis ret i det, viser alle vores erfaringer her).

Det er vigtigt at du bl.a. skriver om det som du kender til dine døtres blodprøver og resultater inkl. ref.områder eller navne på laboratorier hvor disse prøver var til analyser.

Jeg vil hellere vente med at skrive/spørge mere, til du har postet tråden i Stoffskiftesykdommer hos barn https://www.stofskifteforum.dk/forumdisplay.php?f=36
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

eias2 sin avatar
    eias2 er offline Mor til barn med stoffskifteproblematikk
    Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Østlandet
    Alder
    50
    Meldinger
    6

Standard Sv: Eias2, ny på forumet

Hei og takk for svar. Jeg var nok litt kort i presentasjonen min. Ang. lillesøster, så har hun nå sluttet på tyroksin for 1mnd siden for å se om skjoldbruskkjertelen kan klare å lage nok tyroksin på egenhånd. Hennes kjertel er rett plassert, men med litt lav produksjon. det har hele tiden vært meningen å se om hun klarer seg uten. Hun følges opp på Ahus og der har vi ingen ting å klage på. Hun følges opp nå med blodprøver hver 14. dag.

Jeg har nå laget en ny tråd om storesøster, for det er henne vi er bekymret for. Denne tråden ligger under tema bar med stoffskifteproblemer. Jeg setter stor pris på innspill og dynsinget ang. hennes situasjon.

Lignende tråder

1. Tittei :) jeg er ny på forumet
    Av Dollypop i forumet Presentasjoner
    Svar: 1
    Siste melding: 07-05-10, 21:13
  2. Oi oi oi oi !!!!!!! FORUMET ER TILBAKE!!!!
    Av Thomas W H i forumet Om forumet generelt
    Svar: 4
    Siste melding: 25-01-09, 21:45
  3. Ny på forumet
    Av puselus i forumet Presentasjoner
    Svar: 1
    Siste melding: 03-11-08, 22:02
  4. Medfødt hypothyreose
    Av Bodø i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 19-01-08, 14:13
  5. Ny på forumet