Side 4 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 44
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Standard Respekt - re - spectare = Se på nytt ´.´

Sitat Opprinnelig skrevet av Admin Vis post
    Hej Elbeth

Vi er ikke så glade for, at netop du svarer i denne tråd i dag, fordi
    vi værdsætter dig og dine meninger så højt,
    at vi ønsker at være enige med dig i alt.

Men ikke denne gang, Elbeth.
    Alt-i-alt bra at denne tråden hentes opp fra tid til annen og jeg syns Admin gir et veldig godt og utfyllende svar,
    spesielt fint er det at svaret åpner som det gjør:
    Jeg også liker og ha Elbeth her hos oss
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Angry Sv: Stop for anbefalinger af Balderklinikken!

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Jeg gikk selv på Balder i nesten fem år. I ettertid ser jeg at jeg brukte alt for lang tid der.

Jeg er helt enig i at man ikke skal anbefale klinikken til andre, og de tingene er vel tatt opp tidligere i tråden. Selv hadde jeg en lege som ikke overstyrte meg når det gjaldt hvor mye Thyroid jeg skulle ta eller om jeg skulle blande med Levaxin. Men det gikk helt klart fram at han også i utgangspunktet styrte etter Omdals regler. Han uttalte flere ganger at han konfererte med Omdal fordi han hadde best greie på stoffskifte

Det som jeg synes er verst når det gjelder Omdal og stoffskiftesyke, er at han er mye i media og fremstår som en guru når det gjelder å behandle stoffskifte. Så jeg er redd for at han gjør dobbelt skade. Det hadde vært mye bedre om ikke han hadde fremstått som en ekspert, for da blir det en ekstra jobb å motbevise at han har rett.

Vet han ikke at TSH «forsvinner» ved bruk av Thyroid, og at man derfor ikke skal medisinere etter den?
    Vet han ikke at FT4 ofte blir lav, og at det er ok ved bruk av Thyroid?
    Vet han ikke at FT3 er det han bør være opptatt av?
    Vet han ikke at man ganske sikkert blir verre av for lite medisin?
    Vet han ikke at det er negativt å blande Thyroid og Levaxin?

Dette er noen grunner til at jeg har problem med hans posisjon i media.
    Jo, det ved han! Når jeg, ikke læge, ved det - ved han det sørme også... medmindre han skal have sine skolepenge refunderet!

Da jeg, nok en gang læste dit indlæg, Lisbeth, kom jeg i tanker om RIGG. RIGG er en yngre kvinde på 30 år, og har været registreret bruger på dette forum siden... 2006. 2-0-0-6 !!

Alligevel kommer hun tilbage til forummet, 8 (otte!) år efter at hun første gang skrev her, og... spørger om "Armour og levaxin kombinasjonsbehandling", fordi hun fortsat slider med mange symptomer på trods af at hun behandles med... "Armour 30+30 og levaxin 50 mcg". Hun skriver ikke direkte at hun er Balder-patient, men alligevel henviser hun til bl.a. Balders forklaringer og anvisninger omkring denne behandling.

Det ser ud til, at alle Lisbeths "spørgsmål" er forsøgt besvaret i min "korrespondance" med RIGG, som jeg foreløbigt har afsluttet med et eksempel på Omdals "succes" i behandling af en person jeg tidligere har været gode venner med:

P.S. Jeg har "snakket" med en Balder-patient som på femte år behandles med 1 grain Thyroid og 50 mcg Levaxin. Hun påstår hårdnakket, at Omdal har reddet hendes liv. Inden hun kom på Balder gik hun med underbehandlet lavt stofskifte gennem nogle år, og det har kostet hende både en skilsmisse og tabet af jobbet. Så kom hun på Balder og fik denne mix-behandling af Omdal, som hun jo lovpriser i høje toner. Så er det, at jeg har lyst til at spørge... hvordan kan det være at 1½ år efter at hun er startet på Balder - måtte hun alligevel søge (og fik tilkendt) førstidspension, fordi hun var fortsat fuldstændig ude af stand til at fungere i et job? Selv om det var en stor ulykke for hende, at måtte affinde sig med halvdårlig økonomi for resten af livet, i en alder af kun 42 år, alligevel bliver hun ved med at lovprise Omdal. Vi er ikke gode venner mere, fordi hun hellere klamrer sig til Omdal, end hun indser at manden har påført hende tabet af hendes arbejdsliv og selvforsørgelse. Begå ikke samme fejl, RIGG.

RIGGs tråd hedder "Armour og levaxin kombinasjonsbehandling" og kan læses her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=16454
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard Sv: Stop for anbefalinger af Balderklinikken!

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Da jeg, nok en gang læste dit indlæg, Lisbeth, kom jeg i tanker om RIGG. RIGG er en yngre kvinde på 30 år, og har været registreret bruger på dette forum siden... 2006. 2-0-0-6 !!

Alligevel kommer hun tilbage til forummet, 8 (otte!) år efter at hun første gang skrev her, og... spørger om "Armour og levaxin kombinasjonsbehandling", fordi hun fortsat slider med mange symptomer på trods af at hun behandles med... "Armour 30+30 og levaxin 50 mcg". Hun skriver ikke direkte at hun er Balder-patient, men alligevel henviser hun til bl.a. Balders forklaringer og anvisninger omkring denne behandling.
    Det er nettopp dette jeg mener med at jeg synes det er ille at han stadig er i media og opptrer som den ene i Norge som kan noe om stoffskifte. Det er veldig beklagelig, og det gjør, som jeg sier i forrige tråd, jobben med å hjelpe stoffskiftesyke enda tyngre. Det ligger nok dypt forankret i folkesjela at det en utdannet lege sier må være riktig. Lenger har vi ikke kommet

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Det ser ud til, at alle Lisbeths "spørgsmål" er forsøgt besvaret i min "korrespondance" med RIGG, som jeg foreløbigt har afsluttet med et eksempel på Omdals "succes" i behandling af en person jeg tidligere har været gode venner med:

P.S. Jeg har "snakket" med en Balder-patient som på femte år behandles med 1 grain Thyroid og 50 mcg Levaxin. Hun påstår hårdnakket, at Omdal har reddet hendes liv. Inden hun kom på Balder gik hun med underbehandlet lavt stofskifte gennem nogle år, og det har kostet hende både en skilsmisse og tabet af jobbet. Så kom hun på Balder og fik denne mix-behandling af Omdal, som hun jo lovpriser i høje toner. Så er det, at jeg har lyst til at spørge... hvordan kan det være at 1½ år efter at hun er startet på Balder - måtte hun alligevel søge (og fik tilkendt) førstidspension, fordi hun var fortsat fuldstændig ude af stand til at fungere i et job? Selv om det var en stor ulykke for hende, at måtte affinde sig med halvdårlig økonomi for resten af livet, i en alder af kun 42 år, alligevel bliver hun ved med at lovprise Omdal. Vi er ikke gode venner mere, fordi hun hellere klamrer sig til Omdal, end hun indser at manden har påført hende tabet af hendes arbejdsliv og selvforsørgelse. Begå ikke samme fejl, RIGG.

RIGGs tråd hedder "Armour og levaxin kombinasjonsbehandling" og kan læses her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=16454
    Dette er jo bare trist. Men, jeg kan forstå hvorfor det blir slik. Stoffskiftepasienter i Norge blir oversett, og gis enten feil medisin (beroligende) eller en syntetisk variant for å opprettholde livet.
    Når man kommer til Balder og blir «ivaretatt» er det forståelig at man føler en lojalitet til klinikken og dens leger. Det som er trist er at pasienten du beskriver over er mer lojal mot Balder enn seg selv

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Når man kommer til Balder og blir «ivaretatt» er det forståelig at man føler en lojalitet til klinikken og dens leger
    I tillegg opptrer meget ofte det som kan betegnes som kognitiv dissonans: Du betaler masse penger for en vare, en privat lege for eksempel. Du investerer i dette. Da er det vanskelig å komme etterpå og si at denne legen som jeg gikk til i fem år, som jeg brukte 50 000 kroner på, eller det femdobbelte, (konsultasjoner og de remediene han ba meg bruke) var penger kastet rett ut i luften. Du mister jo på sett og vis litt ansikt ved å si dette. Så du forholder deg lojal.

I tillegg har vi jo et stort problem med å finne virkelig gode leger og andre behandlere som har en omfattende kunnskap om det vi sliter med.

Et lite sidesprang: Leste om igjen på Erfa Thyroidboksen nå. Den er en liten tankevekker. Der står det: vanlig vedlikeholdsdose 30 til 125 mg per dag! Hvor mange av oss har så lav dose? Selv bruker jeg 180 mg, og mange bruker mer enn det. Er det overhodet mulig å klare seg på så lav dose som 30 mg thyroid? Det er ca 4 mcg T3 og ca 18 mcg med T4
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    I tillegg har vi jo et stort problem med å finne virkelig gode leger og andre behandlere som har en omfattende kunnskap om det vi sliter med.
    Kan ikke få vært mer enig. Man kan si mye om Øverbye, men etter min mening er han den beste legen vi har. Det som er trist med det, er at han snart slutter å ta imot pasienter.

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Et lite sidesprang: Leste om igjen på Erfa Thyroidboksen nå. Den er en liten tankevekker. Der står det: vanlig vedlikeholdsdose 30 til 125 mg per dag! Hvor mange av oss har så lav dose? Selv bruker jeg 180 mg, og mange bruker mer enn det. Er det overhodet mulig å klare seg på så lav dose som 30 mg thyroid? Det er ca 4 mcg T3 og ca 18 mcg med T4
    Det første som slår meg når du skriver dette er at de må være påvirket av leger som mener vi skal ta minidoser med hormoner. Vi vet jo at norske leger synes hormoner er skummelt, og det skulle ikke forundre meg om også canadiske leger synes det. Nå vet jo ikke jeg hvordan produsenten beregner dette, men det står i stil med alt annet når det gjelder Thyroid mener nå jeg. Jeg tar også 180 mg og kan ikke skjønne at noen kan bruke 30 mg. Merkelig

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Question Sv: Stop for anbefalinger af Balderklinikken!

Vi hörde om en svensk som bor i Sverige, nära Svinesund, och har svårt att hitta en NDT-läkare i hans område. Han har skrivit till Balderklinik och till Heggeli och frågade om de behandlar patienter med NDT, för i så fall skulle han vilja resa till Oslo för att få rätt behandling. Balderklinik svarade "nej". Heggeli svarade "ja".

Vi hörde också, via en norsk journalist (hearsay/hörsägen) att Nycomed användar Omdal som sin representant, åtminstone under konferenser om hypotyreos, till vilka Nycomed bjudar in norska journalister (kanske som en reaktion mot den senaste tidens mycket prat i media om den dåliga behandlingen av hypotyreos?). De hade pratat om hur bra allt är med Levaxin och att inget nytt händer, och att det inte finns några ändringar i rekommendationer för sköldkörteln patienter etc. En journalist frågade Omdal direkt om det fanns något nytt i forskning och han sa nej ....

Dom som vet mer om detta, skriv till oss här.
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Huff. Hvorfor må alt dreie seg om penger og korrupsjon. Hvorfor er ingen interessert i hva som er til det beste for pasienter.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Förutom att Lars Omdal är en ledande hypotyreos-läkare på Balderklinik, är Lars Omdal också medlem av Faglig råd i Norsk Thyreoideaforbund (NTF)

Detta Rådets viktigaste uppgifter är:

• att stödja och uppmuntra allmänhetens medvetenhet och utbildning för medlemmarna och deras någon nära, för olika yrkesgrupper och allmänheten
    • att stödja och uppmuntra god standard för diagnos, behandling och mestring-åtgärder
    • att svara på förfrågningar / frågor från exekutivkommittén
    • att bidra med artiklar, intervjuer och svar på "Fråga din läkare"
    • NTF uppdatering om aktuell forskning och utveckling inom området thyreoideasykdommer
    • att stödja och uppmuntra forskning och utveckling

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Huff. Hvorfor må alt dreie seg om penger og korrupsjon. Hvorfor er ingen interessert i hva som er til det beste for pasienter.
    Kanske för att vi egentligen bara är en massa mjölkkor för dessa skolmedicinska läkarna och läkemedelsindustrin ?

Den här mannen försöker rida alla hästar på en gång: en besynnerlig blandning av skolmedicin och holistisk medicin, läkemedelsindustrin tilsammans med patientorganisation som hellre vill lyssna till läkarna än till patienter? På längre sikt, kan han knappast undvika att skada sin professionella integritet.

Det tar lång tid att bygga upp patienternas förtroende.

Det tar bara en liten stund att förlora det.
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Angry Sv: Stop for anbefalinger af Balderklinikken!

Meddelanden sista söndag: en norrmän sjuk av hypotyreos är patient vid Balderkliniken under några år. Denna person behandlas med Levaxin som inte fungerar och har inte fungerat någonsin. Patienten är upprörd och ber läkaren (läkarens namn är känt för oss) om tillstånd att byta ut Levaxin mot behandling med naturliga Thyroid. Om ett mirakel inte händer snart, kommer patienten att förlora jobbet och äktenskap, säger patienten till doktorn. Patienten tigger läkaren om ett recept på naturlig Thyroid.

Svar från läkaren: läkaren är skeptiska till naturliga Thyroid eftersom effekten av naturliga Thyroid är inte stabil, varierar kraftigt mellan hyper -och hypo, och ger många andra farliga symptom.

Läkaren säger också att naturliga Thyroid är opålitligt av flera skäl, bland annat därför att hormoner från naturliga Thyroid försvinner mycket snabbare ut ur kroppen än Levaxin och patienter som behandlas med naturliga Thyroid kan uppleva en falsk återhämtning på "ytan" , medan "underliggande" patienterna kommer alltid att må dåligt av naturliga Thyroid på lång sikt.

Orsaken till patientens bön om recept för naturlig sköldkörtel (rädslan för att förlora jobbet och familjen på grund av hypotyreos) Balder-läkaren inte har kommenterat. Patienten har inte fått receptet - eller några andra förslag på hur resultatet av patientens behandling skulle kunna förbättras. "En del patienter helt enkelt inte återhämtar sig från hypotyreos."

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Exclamation Varning! Reklam för Balderklinik och blandning av syntetiskt T4 och NDT

Varning! Reklam för Balderklinik och blandning av syntetiskt T4 och NDT i morgon, i God morgen Norge.

"Efter år av allvarliga plågor, var det en kombination av naturliga och syntetiska medicin som var lösningen för Siv Cathrine Braut."

"- Siv Cathrine var en av de patienter som inte känner sig tillräckligt behandlade med enbart T4, säger Dr Lars Omdal till God morgen Norge.

- En möjlighet för denna grupp är att ge en liten dos av T3 utöver T4 i något reducerad dos, denna så kallade kombinationsbehandling."

Gratulerar Siv Cathrine Braut (sivcath) med hennes 15 minuter av berömmelse, till skada för de sjuka hon drar till halva behandlingen vid denna klinik.

Siv Cathrine Braut är bara 38 år. Låt oss se hur denna missbildade "kombinationsbehandling" av syntetiskt T4 och NDT fungerar för henne efter 20-30 år.

I Norge finns andra kliniker varav några med klart bättre respekt för människolivet än Balderklinik.
    Läs mer
    här.

Side 4 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Stop the Thyroid Madness
    Av Persa i forumet Bøker om lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 09-04-16, 16:34
  2. Ytringsfrihet! Leger: advarsler, anbefalinger.
    Av camomilla i forumet Hos legen
    Svar: 6
    Siste melding: 07-04-09, 16:02
  3. Medicin-stop = bedring?
    Av Anisa i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 0
    Siste melding: 03-04-09, 23:46

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder