Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
-
27-09-10, 20:12 #11
Sv: Hypothyreosens effekt på hjerte/karsystemet
Hej Nielsigne
Du har ret i at det der virker for den ene ikke nødvendigvis virker for den anden.
Jeg har nu fået det bedre med den samme dosis (150 mkg) men med større regelmæssighed:
Jeg tager mine piller kl. 6 hver morgen (ok, i wekenden måske først kl. 7), men ALTID MINIMUM ½ time før morgenmaden
Jeg tager INGEN anden medicin samtidig, end ikke en vitaminpille.
På gammel eltroxin tog jeg bare pillerne til morgenmaden (mælk og havregryn) og sammen med vitaminpillen. Det har man vistnok aldrig måttet, men det vidste jeg bare ikke - og det fungerede også fint indtil jeg startede på ny eltroxin i foråret 2009.
Kan du huske hvad din dosis var dengang du havde det skidt, og hvad du ændrede den til?
Ang. kolesterol så overvejer jeg også at prøve HUSK, som vistnok har en dokumenteret virkning på kolesteroltallet, men jeg har taget det før og lysten er ikke stor....Men hellere det end Simvastatin. Men jeg gør ikke noget de næste par måneder, for jeg håber at der fortsat kan ske en positiv udvikling af stofskiftet
-
27-09-10, 20:33 #12
Sv: Hypothyreosens effekt på hjerte/karsystemet
Jeg gik fra 150 µ om dagen til at tage 200 µ fire af ugens dage. Mener, jeg øgte ret hurtigt.
(REDIGERET: Ny Eltroxin betød, at jeg skulle have 200 µ alle ugens dage OG vente ½ time med at spise morgenmad. Og alligevel havde jeg symptomer på for lavt stofskifte - samt rigtigt flotte blodprøver!!)
Da jeg tog gl. Eltroxin anede heller ikke jeg noget om, at man skulle vente i ½ time, inden man gik ombord i morgenmaden. Jeg har dog læst, at selvom man anbefaler at have den halve times interval, er det helt fint at spise pillerne sammen med maden, bare man tager højde for det, når dosis sættes. (Eller hvad det hedder.) Men det er i forbindelse med NY Eltroxin, jeg har læst det - på indlægssedlen til gl. Eltroxin stod der vist ikke noget om det overhovedet, mener jeg.
Jeg kunne godt have haft mere energi og diverse andet, mens jeg tog gl. Eltroxin, men jeg havde aldrig de problemer, jeg fik med den ny eller fik med Euthyrox efter de første seks uger (hvor det ellers gik forrygende).
Ja, HUSK er fint til kolesterol også. Man kan købe det i kapsler, hvis det andet er for omfattende en opgave ... Så er det dog pulveriseret og kan evt. virke anderledes, men man må jo prøve sig frem med det også.
Hvad du end gør ved det her, så husk, at man faktisk med for lavt stofskifte ikke fungerer på helt samme måde som raske. Og at ´problemer med kolesterol og andet hørende til hjerte og kar kan være et spørgsmål om at få nok medicin / den rigtige medicin.
Nielsigne
-
29-09-10, 20:11 #13
Sv: Hashimoto's og effekt på hjerte/karsystemet
Hej Nielsigne
Jeg tænker stadig over din historie med kolesteroltallet og stofskiftet, og har fået mere at tænke over her til aften:
I min (biologiske) familie har vi ikke tradition for hjerteproblemer overhovedet (vi har allesammen astma, men det er en helt anden snak). Jeg er den eneste med for lavt stofskifte.
Mit kolesteroltal er pt. 5,9 (LDL 4.2) - altså lidt halvhøjt, og stofskiftet er på papiret velreguleret - jeg har det egentlig også OK, bortset fra nogle få småting.
Jeg vejer 85 kg og det er nærmest normalvægtigt.
Her er så det jeg tænker over:
Min søster, som er 3 år ældre end jeg, vejer omkring 130 kg og har type 2 diabetes, men normalt stofskifte. Hun har - uden at tage kolesterolsænkende medicin et total-kolesterol på 4 (LDL 1,87)!
Er det ikke bare utroligt? Det tyder jo på at vi i familien rent faktisk HAR "gode hjerter"=gode kolesteroltal, og det vil jeg også gerne have. Så nu bliver det lidt mere interessant at forsøge at finregulere på stofskiftemedicinen.
Lignende tråder
-
Hypothyreosens effekt på hjerte/karsystemet
Av Blondie i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 7Siste melding: 23-01-12, 18:08 -
Hashimoto's og effekt på hjerte/karsystemet
Av lisepedersen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 12Siste melding: 29-09-10, 20:11 -
"Stress" en bok og avspennings-cd av en professor i hjerte og karkirurgi på Aker
Av Vigdis i forumet StressSvar: 2Siste melding: 23-11-09, 09:03 -
Hypothyreose og hjerte sygdom
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 0Siste melding: 23-03-09, 14:38 -
Tørste, kviser, hårvekst, urolig hjerte...
Av Dahlia i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 6Siste melding: 03-09-07, 19:02
Svar med sitat
Bokmerker