Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
27-09-10, 16:57 #10
Sv: Hypothyreosens effekt på hjerte/karsystemet
Ja, det varer de der 5-20 sekunder. Men det, jeg hæftede mig mest ved, er at det var uregelmæssigt. Og at det var en ændring i det hele taget. Det kan godt være, det er ufarligt, men ikke desto mindre er det jo altså kroppen, der fortæller et eller andet, og det føltes ikke som noget behageligt, den havde at sige. Samtidig så var mine tal da heldigvis i uorden - ikke nok til at ryste en læge, men efterhånden som tiden gik, kunne de se på blodprøverne, at jeg havde ret. Det var jo bare heldigt - herinde har jeg jo tit læst beretninger fra folk, der har det dårligt men bliver mødt med en hovedrysten , fordi tallene ikke følger med. Det er jeg meget vred over.
At ens t3 ligger 'inden for normalen' kan måske godt bruges til noget, måske ikke. Man kan ligge så mange steder inden for sådan et område, og så er der hele spørgsmålet om, hvordan man har det - og det er jo egentlig det, det hele handler om.
Det kan godt være, du kan sænke dit kolesteroltal med motion etc. Jeg synes bare, at når sammenhængen mellem stofskifte og kolesteroltal er så veldokumenteret, som tilfældet er, så skal en læge simpelthen reagere på det.
Redigeret: MIT KOLESTEROLTAL FALDT JO FRA 6,7 til 4,2 ved ændring af dosis. Det taler da for sig selv?
Selvom mange tror, at stofskifte og forbrænding er det samme, og at man bare lige kan tage sig sammen og motionere sig til et bedre /rask stofskifte, så er det jo helt enkelt noget bæ. Kroppen virker ikke, før den virker. Og man kan presse sig selv så hårdt med motion og alt mulig andet, at man vil få det stik modsatte ud af det, fordi binyrerne nægter at være med.
Så pas på dig selv. Men tillykke med, at du slap af med hjertelægen.
ps. Bemærk vel, at nogle af de nævnte symptomer med hjertet forsvandt med større dosis - andre med anden medicin. Tag det med i dine betragtninger, hvis du oplever 'uforklarlige symptomer' som du har brug for at få gjort noget ved.
Nielsigne
Lignende tråder
-
Hypothyreosens effekt på hjerte/karsystemet
Av Blondie i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 7Siste melding: 23-01-12, 18:08 -
Hashimoto's og effekt på hjerte/karsystemet
Av lisepedersen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 12Siste melding: 29-09-10, 20:11 -
"Stress" en bok og avspennings-cd av en professor i hjerte og karkirurgi på Aker
Av Vigdis i forumet StressSvar: 2Siste melding: 23-11-09, 09:03 -
Hypothyreose og hjerte sygdom
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 0Siste melding: 23-03-09, 14:38 -
Tørste, kviser, hårvekst, urolig hjerte...
Av Dahlia i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 6Siste melding: 03-09-07, 19:02

Svar med sitat
Bokmerker