Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
27-09-10, 16:45 #9
Sv: Hypothyreosens effekt på hjerte/karsystemet
Så slap jeg af med hjertelægen - skal ikke komme til kontrol mere da mine hjertesymptomer begrænser sig til en smule ondt i brystet ved anstrengelse og mine kar i øvrigt er rene.
Mht. kolesteroltallet så er mit total kolesteroltal 5,9, så der kommer en anbefaling fra hjertelægen til egen læge om at se på dette...da jeg tager på en lang ferie om 6 uger kunne jeg uden at lyve sige at jeg jo desværre ikke kunne starte på Simvastatin før efter ferien, og det blev uden videre accepteret.
Kender jeg min egen læge ret, så vil han ikke presse mig til at tage Simvastatin når jeg nu helst ikke vil.
Jeg vil i stedet forsøge at få motioneret lidt mere og se om det hjælper, samt vente og se hvordan stofskiftet udvikler sig i månederne fremover på den samme dosis Eltroxin som nu. Jeg har nemlig på fornemmelsen at tallene stadig ændrer sig (til det bedre). FT4 er ellers 18,8 lige nu. T3 tallet fik jeg ikke lige fat i, men det var indenfor normalen.
Fra det sidste år har jeg 3 målinger på T4: 16,6 - 17,1 og 16,4
Besynderligt at der kan være så stor forskel i hvordan man føler sig tilpas når målingerne ligger så tæt på hinanden. Det er noget af det jeg skal finde ud af mere om.
Desuden har jeg et kontrolbesøg mere hos endokrinologisk afdeling i januar, hvor de bl.a. vil måle D-vitamin og anti-TPO. Til den tid skal jeg så helst lige have helt styr på det med medicintyperne og have fundet ud af om jeg synes det går godt nok på Eltroxin eller ej. Som udgangspunkt vil jeg ikke skifte hvis jeg synes jeg har det godt nok på Eltroxin - men den dag det ikke duer længere, skal jeg selvfølgelig skifte til noget andet.
Nielsigne, det du skriver om anfald af hurtig hjerterytme: hvis du mener en periode på 5-20 sekunder hvor man pludselig synes at hjertet gallopperer af sted, men uden at blive alment dårlig af det, så kender jeg det udmærket. Sådan nogle havde jeg flere gange dagligt sidste efterår . De er næsten væk nu, der går flere uger imellem. I øvrigt ufarligt, siger hjertelægen.
Tak for råd og vejledning til jer alle.
Lignende tråder
-
Hypothyreosens effekt på hjerte/karsystemet
Av Blondie i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 7Siste melding: 23-01-12, 18:08 -
Hashimoto's og effekt på hjerte/karsystemet
Av lisepedersen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 12Siste melding: 29-09-10, 20:11 -
"Stress" en bok og avspennings-cd av en professor i hjerte og karkirurgi på Aker
Av Vigdis i forumet StressSvar: 2Siste melding: 23-11-09, 09:03 -
Hypothyreose og hjerte sygdom
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 0Siste melding: 23-03-09, 14:38 -
Tørste, kviser, hårvekst, urolig hjerte...
Av Dahlia i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 6Siste melding: 03-09-07, 19:02

Svar med sitat
Bokmerker