Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Tråd: TRAS og Anti TPO
Threaded View
-
13-01-14, 09:43 #2
Sv: TRAS og Anti TPO
Da mitt stoffskifte kollapset første gang på 90-tallet sa legen at hun var rimelig sikker på at jeg hadde hatt for høyt stoffskifte før det falt. Har ingen blodprøvesvar fra den tiden, så jeg vet ikke hva hun støtter seg til.
Når det gjelder TRAS, så kan man ha det fordi om man også har for høy anti-Tpo. Jeg er en av de som har begge antistoffene. Det betyr at selv om stoffskiftet ditt pr nå er for lavt, så er det likevel smart og sjekke TRAS. Helt ærlig skulle jeg ønske legene ble flinkere til og sjekke TRAS, spesielt siden det også finnes en blokkerende variant av TRAS som fører til lavt stoffskifte.
Har man begge antistoffene kan man få ei salig suppe av symptomer eller i perioder bare symptomer fra TRAS eller bare fra anti-TPO. Min diagnose er (vanligvis) Hypothyreose med Graves.
Lignende tråder
-
Hashimoto's og Graves på en gang. TRAK (= TRAB = TRAS) + anti-TPO
Av Simba i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 9Siste melding: 15-01-13, 00:07 -
Grusom ventetid. Høyt anti-TPO, TRAS og høyt stoffskifte.
Av lisereka69 i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 37Siste melding: 27-07-11, 12:16 -
tras, anti tpo og sånn...hva er det?
Av isa1 i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 29-06-08, 10:24 -
TRAS, Thyreotropin (TSH), Anti-TPO
Av Anne Ma i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 15Siste melding: 11-06-06, 00:37 -
Thyreoidea sykdommer, Thyreotropin (TSH), Anti-TPO, TRAS
Av Anne Ma i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 0Siste melding: 08-06-06, 19:50

Svar med sitat
Bokmerker