Sitat Opprinnelig skrevet av Pingvinen Vis post
Jeg fikk beskjed fra Aker om at betablokkere er helt uaktuelt og gi til meg siden jeg har alvorlig astma. Såvidt jeg vet kan alle betablokkere forverre astmaen, men jeg er ingen ekspert på dette, så andre har kanskje annen info?
Hei, og takk for svar.
Har fått tips fra Eirin.
Også fått link vedr. Selektive betablokkere vedlagt.

Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post
Hei

Du bør evnt gå for en selektiv betablokker. Jeg har veldig god erfaring med Emconcor. Sett med mine øyne den beste av de som ble forsøkt på meg da jeg hadde hyperthyreose. Den beste fordi den hadde god effekt og lite bivirkninger sammenlignet med de andre 4-5 som ble utprøvd.

Link til deg:
http://www.onlinelege.no/temaer-om-h...ikke-alle.html

Sjekk et stykke nede på siden, der finner du info om selektive blokkere. Det er de som evnt skal brukes ved lungesykdom/diabetes, nettopp fordi de er selektive og det betyr fungerer hovedsaklig på hjertet og ikke alle andre organer i samme slengen Jeg har dårlig erfaring med flere av de som er listet der (bivirkninger), men Emconcor som nevnes som spesielt selektiv er suveren når man først må ta betablokkere en periode. Tror også det er den nyeste av de som er listet der. Men så er det slik at det som fungerer godt på en selv ikke nødvendigvis fungerer like godt på andre. Jeg ville prøvd den ut først om jeg skal vurdere kun ut i fra min egen erfaring.
Hei Eirin!
Tusen takk for svar og link
Har fått mast til meg en time hos fastlegen i morgen, og da har jeg noe håndfast å vise til, så da får Jeg forhåpentligvis prøve en alternativ blokker.

Mvh Chris