Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Hybrid View
-
17-12-13, 22:35 #1
Sv: Kan det være noe med stoffskiftet selv om prøvene er innenfor? Noen som kan vurde
Hei og takk for svar,
Da skal jeg be legen min sjekke anti-TG og TRAS neste gang jeg drar dit og spørre om binyrene. Jeg avventer svarene på de andre undersøkelsene nå først før jeg foretar meg noe mer nå før jul. Siden jeg verken har vektproblemer eller er spesielt sliten (bank i bordet) føler jeg meg usikker på om det kan være stoffskiftet som gir meg problemer. Men siden det er så mange av symptomene som går igjen med det klarer jeg ikke legge det helt fra meg før jeg har fått utredet det skikkelig.
Er kløende hodebunn et symptom på stoffskifte-problemer? Jeg har sett her at flere har nevnt dette. Jeg har vært plaget av det i mange år - men jeg hadde litt atopisk eksem som liten så jeg har tilskrevet det som en rest av dette. Kanskje ikke likevel? Jeg nevnte det faktisk for legen min sist, siden jeg ikke hadde tatt det opp med henne noen gang. I tilfelle det var relevant for noe. Jeg har også lett for å at føtter og ben dovner bort om jeg sitter på dem (fortere nå enn før tror jeg).
Jeg hadde forøvrig også et tilfelle med noe prikking og sovefølelse for 8 år siden, men det gikk over av seg selv etter en liten stund. Slikt kan kanskje også være stressrelatert? Jeg jobbet mye den gang og det har vært et særdeles hektisk år for oss dette siste med husbygging, salg av hus, ny baby, jobb (jeg tok ikke så mye mammaperm men delte med mannen).
Noen andre symptomer jeg har kommet på som jeg glemte å liste opp tidligere (men jeg får ikke redigert hovedinnlegget mer ser jeg):
- kløende hodebunn
- føtter og ben som dovner bort veldig lett når jeg sitter på de
- tiltaksløshet (utrolig lite flink nå til å få ting unna effektivt, har nok også med dårligere konsentrasjon å gjøre)
- tidligere i høst spesielt opplevde jeg litt sånn "feber"-følelse hvis jeg styret mye med barn osv.
- noen ganger slår hjertet veldig fort (til og med rett etter at jeg har våknet) og jeg har også i blant merket litt som at det raser litt avgårde. Men det er ikke så ofte tror jeg, og selv om jeg er slank så er jeg veldig utrent, så det har fått skylden for mye (selv om jeg er i ro).
- menstruasjonene ble mye krafrigere etter andre fødsel, men det er ikke uvanlig har jeg hørt, derimot reagerer jeg mer på at den de siste par gangene kommer stadig tidligere enn forventet (har alltid vært ganske regelmessig før med +/- få dager), jeg kuttet amming helt i september så avventer litt enda om det kan være en reaksjon på det enda, men jeg trappet ned jevnt og trutt så tror egentlig ikke det.
- jeg mister en del hår, men det har jeg alltid gjort og har tykt fint hår så det vokser jo ut igjen i samme mengde. Mannen min har faktisk kommentert det at det er hår fra meg mange steder, men jeg tenker det også kan være at det bare synes så godt siden det er litt langt og da jo lett ser ut som mye hår..
Dere som har symptomer - har dere de hele tiden eller kommer de og går? Hos meg er det litt frem og tilbake, noen dager merker jeg lite, mens andre dager mer. Det virker som jeg er mer plaget når jeg ikke har kledd på meg godt nok også kanskje.
Lignende tråder
-
Kan disse symptomene være lavt stoffskifte selv om prøvene ikke viser det?
Av sussi123 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 14-12-12, 09:22 -
Kan jeg ha hatt el har lavt stoffskifte selv om det ikke synes godt på prøvene?
Av Aina i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 27Siste melding: 07-10-10, 21:15 -
Lavt stoffskifte. Føler meg ikke bra ennå, selv om legen sier prøvene er helt fine...
Av Siri -67 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 28Siste melding: 29-10-07, 11:30 -
Hvorfor pulsen min er så høy, selv om stoffskiftet mitt har gått ned
Av Maia i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 02-01-07, 19:55

Svar med sitat

Bokmerker