Hei du!
Jeg har vært (merkbart) syk siden august selv, og har også to små barn (2010 og 2012). Det hender legene prøver å bortforklare slike ting med at man er "sliten småbarnsmor", men det virker som din lege (og også min) har klart å se at det er noe mer her.

Ut fra symptomene vet jeg ikke - det kan være så mye som ligner, både på stoffskiftesykdom og andre sykdommer. Også min lege har kjørt en hel haug med ekstra blodprøver, samt UL av hals og CT fra hofte til hals, uten å finne noe. Jeg har TSH og FT4 omtrent som deg, og hadde ikke utslag på anti-TPO da det ble tatt. Allikevel er jeg sikker på at det er stoffskiftesykdom jeg har (og har etter kraftig påtrykk og gode argumenter) nylig starta prøvemedisinering, og det funker! På blodprøvene mine i går morges ble det også tatt med antistofftester, så nå venter jeg i spenning et par dager, før prøvesvaret foreligger! Det er ikke alltid stoffskiftesykdom gir seg utslag i blodprøvene, eller man må vente årevis med invalidiserende symptomer innen det viser seg i prøvesvarene.

Du burde virkelig sørge for å få testa de andre antistoffene, ikke bare anti-TPO, men også anti-TG og TRAS. Insister, selv om legen mener det er unødvendig. Det er bare et par ekstra kryss på et skjema, og som pasienter har vi krav på medvirkning!

Ellers kan det være en idé å tenke at det kan være binyrerelatert? Fastlegene har en tendens til å være meget tilbakeholdne og kunnskapsløse om dette, og de klarer kun å se ytterpunktene: Addisons og Cushings. Jeg anbefaler at du leser det du kan om binyreproblemer og se om du kan kjenne deg igjen i det du leser.

Håper du finner ut av det, uansett hva det er som gjør deg syk!