Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Tråd: Ny med graves sykdom
Hybrid View
-
17-12-13, 10:53 #1
Sv: Ny med graves sykdom
Hei
Lenge siden jeg har vært her inne.
Jeg har vært på ett par undersøkelser.
Først vil jeg begynne med å fortelle at T3 og T4 verdiene mine har normalisert seg. T4 har gått fra 30 til 15
Jeg produserer fortsatt ikke TSH, men regner med at det kommer snart, nå som T3 og T4 er innenfor normalen.
Jeg har vært på ultralyd og på scintigrafi. Begge disse undersøkelsene var fine.
Jeg var hos endokrinolog på sykehuset.
Grunnen til jeg skriver at at di vil gi meg radioaktiv jod behandling. Jeg forstår ikke helt hvorfor. Verdiene mine er der di skal (utenom TSH) di sier grunnen er at jeg ønsker å bli gravid og di frykter at jeg kan gå inn i Tyreotoksisk krise under graviditet. Men jeg har lest litt om dette og det er ytterst sjelden. Jeg vurdere nå å gå imot legene og si at jeg ikke vil ha behandling.
Soneterapauten er helt i mot denne form for behandling. Og jeg har virkelig tro på at det er han som har hjulpet kroppen til å få normale verdier (da jeg ikke har gått på noen som helst annen behandling for stoffskiftet mitt) Jeg ønsker ikke denne jod behandlingen, hvis jeg kan unngå.
Jeg er veldig usikker nå. Jeg føler legene vil gi meg jod behandling for å gradere seg mot alt.
Gynokologen min sier at det er ingen problem å bli gravid med litt høyt stoffskifte og at det ofte normaliserer seg i ett svangerskap.
Hva tenker dere?
Hadde satt stor pris på litt meninger og råd!
Rema
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
17-12-13, 11:47 #2
Jeg synes du skal følge magefølelsen din!
Ta ikke imot et sånt råd fra en lege som ikke selv har stoffskiftesykdom!
Vit at leger lærer at "stoffskiftesykdom, og spesielt lavt stoffskifte er lett å behandle. Dette er et kjennetegn på de legene som behandler blodverdier og ikke symptomer/pasienten... Spør så pasientene til disse legene om de er symtomfri...
Jeg kjenner ikke til høyt stoffskifte, men jeg vet at mange (de fleste) blir lave etter en radiojodbehandling. Det er det samme som å "amputere" kjertelen. Jeg unner ingen andre enn legene nevnt over å få "lavt stoffskifte" og kjenne det på kroppen. Om du er symptomfri nå så gå med hjertet ditt. Vanskeligere for legen, bedre for den vordende moren - det er jeg sikker på...
Du har en fantastisk soneterapeut som antakelig har hjulpet deg mye. Bruk heller vedkommende videre sammen med gynekologen som også virker å ha hodet plassert på rett sted.
Sorry at jeg er så direkte, men dette forslaget endoen din har er for meg like vettugt som å amputere hodet fordi man av og til får migrene eller en finger fordi den av og til dovner bort...

En protese er en like god erstatning for en lem, som behandling er for lavt stoffskifte!
Phuh!... Det var godt å få det ut....Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
18-12-13, 20:08 #3
Takk for svar!
Jeg kunne ikke blitt mer enig enn deg.
Å ødelegge en del i kroppen, som er nødvendig å ha. Bare i tilfelle noe skal skje, er heil horribelt. Jeg kommer ikke til å høre på legene. Jeg diskuterte dette med fotsoneterapauten min i dag, han var sjokket over alt. At di vil ødelegge et organ, som gjør meg avhengig av tabletter er sykt. Spesielt nå når jeg føler meg bra i formen og T3 og T4 har gått fra å være veldig høye til å bli normale.
Min plan nå er å holde ett øye med prøvene, fortsette hos fotsonemannen (noe jeg anbefaler å prøve, på det sterkest) jo tidligere du går, jo fortere kan di hjelpe.
Jeg skal prøve å bli gravid og leve livet mitt. Uten å unne for mange tanker på stoffskifte, graves og alt!
Takker så meget for svar. Godt å "snakke" med noen som forstår!
Rema
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Graves sykdom og glutenfri mat.
Av Iren85 i forumet Graves sykdomSvar: 4Siste melding: 24-09-12, 08:48 -
Påvist Graves sykdom.
Av Anja i forumet Høyt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 24-03-12, 22:10 -
Tilskudd av jod ved hyperthyreose og Graves sykdom
Av Mod i forumet Graves sykdomSvar: 0Siste melding: 26-01-12, 07:17 -
Graves sykdom - overmedisinert???
Av Lenas i forumet Graves sykdomSvar: 1Siste melding: 31-10-11, 15:11 -
Helt ny med Graves sykdom
Av Guri i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 20-01-10, 02:06