Viser søkeresultater 1 til 10 av 82

Hybrid View

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    midt-norge
    Alder
    45
    Meldinger
    92

Standard Sv: Binyretretthet og stoffskiftesymptomer

Sitat Opprinnelig skrevet av Fruemå Vis post
    Hei Nora2

Et spørsmål til deg øker du aldri cortef f.eks ved infeksjon eller lignende? Jeg har en tilbakevennende hals vondt ca en gang i mnd. Tåler ikke stress/for mye bevegelse og blir snart smittet. Så da har jeg fått beskjed om å øke opptil dobbel dose for å "ta infesjon".
    Før cortef utviklet min hals infesjon seg til rosen infeksjon i ansiktet og jeg havnet på sykehus, akutten i 3 dg. Så dette skulle da ikke skje igjen.

Hei Vigdis

Du har også brukt cortef og kjenner til økning ol. Spørsmål til deg: Når øker du? Jeg vet du har gått over til en annen tab type, men dog.

Til begge. Jeg begynner å bli redd for at jeg øker for ofte av bekvemmelighets grunner, slik som nu bruker 7 el 8 for jeg kjenner sår hals. Så er det noe med at hvis jeg ikke hadde hatt cortef måtte jeg ha stoppet opp og holdt sengen. Jeg er faktisk instilt på å prøve det ut, for jeg er redd at noen ganger kan jeg muligens ha kjøpt meg krefter til f.eks jule forberedelser. Så jeg vil bare høre om noen har erfaring og innspill mens jeg moter meg opp til å prøve ut å la kroppen "ta neste" infeksjon.
    Rosen tok luven av meg brukte 8 mnd på å komme i normalen.
    Tips
    Hei igjen

Jeg vet det er vanlig å stress dosere når man bruker kortisonpreparat. Dette tenker jeg er særlig viktig når man har Addison primær type og ikke har egenproduksjon av kortisol. I mitt tilfelle er det en viss egenproduksjon og jeg har ikke hatt behov for å øke. Det er som du sier. Da kommer man gjerne i en vond sirkel der man presser kroppen mer enn det som er hensiktsmessig og man må bruke lengre tid på å hente seg inn. Jeg tror det er viktig å lytte til kroppen og heller ta det med ro når det trengs .
    Jeg er redd for å ta for mye cortef da det er et katabolt hormon som hemmer egenproduksjon av andre oppbyggende hormoner som dhea etc.
    Kunne du forsøkt andre tiltak for å styrke din helse og ditt immunforsvar? Du er sikkert bevisst på hva du spiser og drikker
    Jeg begynte med løkekstraktet Ramslin og har gått på det i snart to mndr. Ikke vært syk en dag selv om de andre i huset har hatt både det ene og det andre .

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Smile Sv: Binyretretthet og stoffskiftesymptomer

Jeg har prøvd mye for imumforsvaret og noe har gitt litt bedring. er nøye med mat osv. Det du nevner har du skrevet feil eller? søkte det opp på iherb og googel men fant det ikke. Er lysten på å prøve gode råd.

Fin dag og takk for svar

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Jeg er ikke plaget med infeksjoner, Fruemå, så jeg øker kortison nesten aldri. Sist var vel med en episode med bronkitt for lenge siden. Jeg forsøker å jobbe med stressmestringsteknikker, i stedet for å øke kortison ved stress. Jeg vet at mitt lave kortisol, min elendige HPA-akse har sammenheng med traumer, så det er der jeg jobber. Akkurat nå senker jeg kortison, det har vært en for høy dose, den kan ha påvirket at jeg nå har veldig høyt langtidsblodsukker. Så jeg skal enda lengre ned på kortison enn jeg er nå. Nå bruker jeg 28 mg daglig. Skal ned på 25, og håper å gå ned ytterligere. Jeg kan anbefale å bruke stressmestringsteknikker som mindfulness. Ellers er det å bruke det som passer for deg for å balansere deg. For meg er musikk og bevegelse også en fin måte å komme i kontakt med meg selv og regulere følelser, deriblant stress og uro i kropp og hode. Hadde jeg visst det jeg vet nå for firefem år siden, hadde jeg nok ikke startet med alle disse hormonene. Jeg hadde begynt i traumeenden. Og sett om jeg kunne unngått hormonene. De er en virkning, ikke selve årsaken.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    midt-norge
    Alder
    45
    Meldinger
    92

Sitat Opprinnelig skrevet av Fruemå Vis post
    Jeg har prøvd mye for imumforsvaret og noe har gitt litt bedring. er nøye med mat osv. Det du nevner har du skrevet feil eller? søkte det opp på iherb og googel men fant det ikke. Er lysten på å prøve gode råd.

Fin dag og takk for svar
    Det heter Ramslin. De har det ikke på iherb. Se ALT SHOP.NO.
    Jeg tror det Vigdis skriver om stressmestring er veldig viktig. Men for all del alle kropper er forskjellige og det er ulike behov i forhold til doseendringer ved stress, infeksjon o.l Du kjenner din kropp best så lytt til hva den forteller deg
    Lykke til og god bedring

Lignende tråder

1. Hva er binyretretthet?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  2. Binyretretthet???
    Av Aud. i forumet Dagboker
    Svar: 12
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  3. Frisk fra binyretretthet?
    Av BeritM i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 04-05-10, 13:27
  4. Har jeg binyretretthet?
    Av Gekko i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 25-03-10, 10:20
  5. Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
    Av Rufus i forumet Hydrocortison
    Svar: 14
    Siste melding: 29-09-09, 17:49

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg