Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
Tråd: Syk? hjelp..
Threaded View
-
10-12-13, 21:59 #7
Sv: Syk? hjelp..
Kære, søde du
Jeg er på jobbet og kan derfor ikke nå at skrive et ordentlig svar til dig, så indtil jeg igen er ved min egen computer, vil jeg sige til dig kun dette:
Du har Hashimoto's Thyroiditis i udbrud, med det fulde spectrum af symptomer og gener som følger med denne satans sygdom.
Det er lige så sikkert som amen i kirken!
Du bør med det samme begynde at se på din situation direkte i denne vinkel - og begynde at tænke og handle ud fra erkendelsen af at du er syg. I den grad syg!
At dine blodprøver angiveligt skulle være fine, siger mere om lægen end det siger om blodprøverne. Der er hundrede grunder til, at en blodprøve kan vise et falsk resultat, mens dine symptomer råber højt om, at du har thyreoideahormonmangel!
Lægen burde spørge sig selv om HVORFOR denne forskel mellem resultater af blodprøver og dine symptomer, men det er (for helvede!) altid nemmest for lægen at tro på blodprøverne og mistro patienten. Blodprøverne lyver ikke, mens patienterne sagtens kan bilde sig "alting ind".
Når du skriver "stoffskifte på 5,2? og den skal være maks 4,6 tror jeg hun sa" - da ser jeg at du med "stoffskifte" mener hypofyse-hormonet TSH, men...
...TSH er IKKE det samme som "stoffskifte" og heller IKKE er TSH et stofskiftehormon.
TSH afspejler niveauerne af T4 og T3 i kroppen, uden selv at være et stofskiftehormon. Jo højere TSH - jo større thyreoideahormonmangel. Hos sunde og friske mennesker svinger TSH altid mellem 0,5 og 1 eller maks. 1,5.
Glem "normalområderne", for det er og forbliver et TSH på mellem 0,5 og 1 eller maks. 1,5, som afspejler rette mængder af thyreoideahormoner (T4 of T3) = sundt stofskifte. Fra 2,0-2,5 og opefter afspejler TSH den ellerede eksisterende thyreoideahormonmangel. Jo højere TSH jo større thyreoideahormonmangel.
Thyroxin (T4) og Triiodothyronine (T3) er thyreoideahormoner = stofskiftehormoner. Ikke TSH!
Det er værdier af T4 og T3, som i fællesskab afgør om dit stofskifte er "litt lavt", "normalt" eller "højt", derfor....
... er du sød, så hurtigt som muligt at forlange alle udskrifter af dine blodprøver (det har du ret til at forlange), tilbage fra første gang dit stofskifte var under mistanke?
Når du kommer tilbage med disse tal, og skriver dem af i denne tråd, kan vi begynde at tale om, hvad er hvad i dit tilfælde, fordi som det er lige nu og her - er du blevet vildledt.
I mellemtiden kan du lige så godt begynde at øve dig i at betragte dig selv som syg af Hashimoto's og denne erkendelse vil åbne for dig de behandlingsmuligheder som findes. Om det bliver denne læge eller en anden, må fremtiden vise.
Det som er vigtigst lige nu er at finde ud af hvad er op og ned på dit stofskifte. Vær sød at skaffe de tal, for at få noget konkret at begynde med.
Hvilken "vondt" verre? Jeg tror at din mor har brug for at lære, hvad lavt stofskifte (hormonmangel) skader, hvis behandlingen ikke påbegyndes tidligt nok i forløbet. Be' din mor om at læse disse to tråde:
Og hvis lægen har skræmt din mor til enighed, ved at sige at behandling med Levaxin "altid" fører til at skjoldbruskkirtlen skrumper, er det en gammel overtro som ikke hører hjemme i fornuftens verden. Skjoldbruskkirtler skrumper af helt andre årsager, end behandling. Links til pålidelige kilder for mine påstande findes HER.
Lad dig ikke skræmme.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
HJELP ... ny her og trenger hjelp
Av sliten i forumet PresentasjonerSvar: 20Siste melding: 09-03-11, 16:30

Svar med sitat

Bokmerker