Viser søkeresultater 1 til 10 av 25

Tråd: Syk? hjelp..

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Østfold
    Alder
    47
    Meldinger
    494

Standard Sv: Syk? hjelp..

Velkommen hit...

Nå er ikke jeg den med mest erfaring og kunnskap her, og jeg svever rundt i en diagnoseløs tilstand også. Vi har mye like symptomer, bortsett fra hårtap. Min "velsignelse" var at tunga ble større, og fikk tannmerker. Med det symptomet som argument, fikk jeg insistert på prøvebehandling. Mine stoffskifteverdier er godt innenfor normalen (og foreløpig ikke utslag på antistoffer, men så er ikke alle prøver tatt enda - jeg maser stadig, og får stadig gjennomslag hos legen).
    Men du HAR jo antistoffer, så du BURDE jo absolutt få behandling. Spesielt med dine symptomer!!!

Mine råd:
    - skriv symptomliste og ta med til legen (gjerne oppdatert fra mnd til mnd)
    - les, les, les! Det er DIN sykdom, og du må hjelpe deg selv med å skaffe kunnskap
    - Ta gjerne utskrift av noe som omhandler Hashimotos og behandling, fx denne, og strek/markér det viktige for deg
    - sørg for å få utskrifter av prøvesvarene dine
    - dersom legen fortsatt ikke vil gi deg behandling, bytt lege

Medlem siden
    Dec 2013
    Sted
    Oslo
    Alder
    33
    Meldinger
    11

Sitat Opprinnelig skrevet av Bellis Vis post
    Velkommen hit...

Nå er ikke jeg den med mest erfaring og kunnskap her, og jeg svever rundt i en diagnoseløs tilstand også. Vi har mye like symptomer, bortsett fra hårtap. Min "velsignelse" var at tunga ble større, og fikk tannmerker. Med det symptomet som argument, fikk jeg insistert på prøvebehandling. Mine stoffskifteverdier er godt innenfor normalen (og foreløpig ikke utslag på antistoffer, men så er ikke alle prøver tatt enda - jeg maser stadig, og får stadig gjennomslag hos legen).
    Men du HAR jo antistoffer, så du BURDE jo absolutt få behandling. Spesielt med dine symptomer!!!

Mine råd:
    - les, les, les! Det er DIN sykdom, og du må hjelpe deg selv med å skaffe kunnskap
    - Ta gjerne utskrift av noe som omhandler Hashimotos og behandling, fx denne, og strek/markér det viktige for deg

Tusen takk for svar =) legen min sier ikke hvorfor han ikke vil starte behandling, men jeg regner med at det har noe med bivirkningene å gjøre. Men merker du noe forskjell etter at du begynte på levaxin? Jeg husker når søsteren min fikk diagnosen så hadde hun vært helt nede i ca. en måned. legene sa til henne at hun kanskje har blodkreft, men ul av tyroid viste struma og blodprøvene senere viste lavt stoffskifte. Hun mistet ganske mye hår hun også i ca. 2 mndr, men nå som hun går på levaxin så har hun ikke så store problemer med hårtap mer. Er bare så frustrerende med så mange syptomer, men ingen vil tro på meg. Moren min er enig med legen ang. at jeg burde vente med behandling så jeg ikke gjør vondt verre. Men har lest om folk som har hatt anti tpo på 900 og fått levaxin. Skal gjøre som du sier! Skal bestille time hos legen igjen etter at svarene for binyrer kommer tilbake, så skal jeg ta en alvorsprat med han eller be han henvise meg videre til en spesialist.
    Syk, men ingen diagnose?

Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Østfold
    Alder
    47
    Meldinger
    494

Sitat Opprinnelig skrevet av futuredoctor Vis post
    Men merker du noe forskjell etter at du begynte på levaxin?
    OM JEG GJORDE!
    Jeg har vært merkbart syk (med sykmelding i varierende grad siden august). Noen dager har jeg vært sengeliggende. Det funker dårlig med to små barn som helst vil ha en frisk mor å leke med! Når jeg ser tilbake har jeg hatt en økende tendens lenge, kanskje siden puberteten.... Men altså syk i ca 4 mndr før jeg fikk prøvemedisinering. Det gikk TO DAGER før jeg kunne ane bedring! Nå har det gått 1,5 uker, og jeg er så mye bedre at mine omgivelser kommenterer at jeg er helt forskjellig (enn før jeg fikk Levaxin), og de som ikke vet at jeg fortsatt må hvile mye (eller "ser" min øresus, hodepine, verkende ledd, trege fordøyelse etc) - tror vel at jeg er frisk. For meg funka det kjapt, andre får ikke effekt før etter tid, eller på høyere dose eller at FT4 eller FT3 har kommet opp i et visst nivå. Det er så forskjellig, og ingen leger i verden kan vite på forhånd hvordan den enkelte responderer. Noen funker dårlig på syntetisk, og må bruke et naturlig kjertelpreparat.

Det er massevis av god informasjon på disse sidene, så kok deg en kanne te og les, les og atter les!

Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Østfold
    Alder
    47
    Meldinger
    494

Det er så trist, så trist.
    Jeg kopierer mitt gamle svar til deg:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bellis Vis post

Mine råd:

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

Jeg foreslår dr Øverbye i Arendal. Privat, men ikke dyrt. Mener at jeg betalte 800 kr for en dobbelttime!!
    Har hørt at han skal pensjonere seg snart, men kanskje han tar imot deg likevel. Jeg hadde bare denne ene timen, fordi jeg bor så langt unna, men det har vært til enorm hjelp. Takket være han er jeg på god vei tilbake til livet. Mine antistoffer lå på >1300 i årevis, nå er de nede på 400 og noe.
    Du har ingen tid å miste. Jo lenger hashimotos får pine kropp og sjel, jo lenger tar det å bli bra. Jeg ønsker deg god bedring på veien

Lignende tråder

1. HJELP ... ny her og trenger hjelp
    Av sliten i forumet Presentasjoner
    Svar: 20
    Siste melding: 09-03-11, 16:30

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine