Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Jeg husker at jeg fikk psoriasis da jeg holdt på med hovedfag. Jeg var helt ute av stand til å takle stresset jeg opplevde. Jeg ber deg, vær forsiktig med å stresse, ta time-out når du kan. Sett deg ned og bare pust, konsentrer deg om det. Du trenger ikke mange minutter på det før du får effekt. Etterhvert kan du bruke det mens du jobber. Bruk eventuelle lyder som forsterkning om du trenger litt hjelp til å koble ut: lyd av vann, fugler eller annet som virker beroligende, såkalt white noise. Eller mindfulness hvor du får veiledning, Andries Kroese, Jon Kabat-Zinn og mange andre bra guider der ute. Mye slikt på Spotify om du bruker strømmetjeneste. Sånne pauser kan tas hvor som helst, I bilen, bussen eller på toget på vei til stedet du skal, ingen merker at du sitter og finner roen dypt inne i deg selv. Jeg skulle ønske jeg kjente til slike ting da jeg studerte, jeg tror det stresset jeg opplevde der, og i den første jobben etterpå tok skikkelig knekken på meg.

Ønsker deg lykke til med doktorgraden din
Takk Vigdis
Jeg har i mange år drevet med meditasjon (Bright Path), og uten dette hadde jeg vel ikke klart meg igjennom dette kjøret. Så det er utrolig viktig. Men noen ganger virker det ikke så godt, og akkurat nå er det slik. Jeg har jo utsatt innlevering flere ganger på grunn av at jeg velger å ta hensyn til kroppens signaler. Det må jeg jo! Men nå som jeg er sånn helt på slutten av det hele, så er tanken om å runde av så vanvittig fristende! Dessuten er jeg over værste perioden, nå vet jeg jo hva jeg skal skrive, og det er ganske så givende.

Håper forøvrig at denne ultralyden går bra. Leste henvisningen, og skjønte at det skal utelukkes tumor gjennom undersøkelsen. Sikkert derfor det er en hastetime.