Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
-
15-11-13, 23:49 #1
Gammel blodprøve, ny blodprøve og noen spørsmål
Jeg oppdaget nettopp at jeg lagde en tråd her for tre år siden ang stoffskifte. Jeg fikk aldri tatt godt tak i det den gang, men nå har jeg nå satt i gang ballen igjen. Jeg hat slitt med de samme tingene i mange år nå, trøttheten er overveldende. I tillegg kommer alt det andre, og det er vanskelig å skille mellom hva som er hva. Mange av symptomene mine finner jeg igjen i symptomene for lavt stoffskifte.
Prøveresultaten den gang viste:
TSH-1.8
fT4-17.8
fT3-5.8
Men jeg hadde røyket mye før blodprøvetakingen, og det påvirker jo TSH. fT3 var den gang sagt av legen å være i grenseland.
Jeg skal ta blodprøve på mandag, og leverte den blodprøvelappen idag, jeg så at legen ikke hadde krysset av fT3-sjekk, burde jeg be om å få sjekket det opp også?
Denne gangen er planen å holde seg unna nikotin til mandag. Men er det andre ting jeg også bør holde meg unna? Sukker? Koffein? Medikamenter? Har ADD i tillegg og går på Ritalin, burde jeg holde meg unna Ritalin til mandag?
-
18-11-13, 17:52 #2
Sv: Gammel blodprøve, ny blodprøve og noen spørsmål
Hei,
Blodprøver bør tas tidlig om morgenen, og ft3 bør også være med, særlig hvis den har vært "i grenseland" før. Jeg pleier å være fastetende fra alt både medisin og mat når jeg tar prøver.
Hvis du er så plaget bør du kanskje ta en mer omfattende sjekk ? Nå kom vel dette svaret litt sent for deg, i forhold til prøver i dag. . . .
Lignende tråder
-
Blodprøve verdier, noen som kan noe om dette?
Av catticatti i forumet Lavt stoffskifte og diabetesSvar: 4Siste melding: 11-06-11, 13:22 -
Lavt stoffskifte--Noen som kan hjelpe meg med svar på blodprøve?
Av Mac84 i forumet BlodprøverSvar: 10Siste melding: 24-11-10, 15:21 -
Noen som kan hjelpe meg med å forstå blodprøve resultatet?
Av Mona K i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 08-04-08, 18:27 -
blodprøve svar etter intatt armour noen som vet hvor mye
Av cathrin i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 29-06-06, 15:25
Svar med sitat
Bokmerker