Viser søkeresultater 1 til 10 av 184
Threaded View
-
12-11-13, 16:24 #26
Sv: Sterke symptomer på lavt stoffskifte
Det er utrolig sløvt at ikke leger reagerer på lavt kalsium....og med klare symptomer på det i tillegg

Jeg orker ikke å lese igjennom hele linken din, men du hadde betennelse i skjoldbruskkjertelen som 15-åring. Kan det også skade biskjoldbruskkjertlene? Det var bare en tanke som slo meg nå i og med du har hatt det samtidig som det åpenbart er noe galt med kalsiumomsetningen din.
Da virker det som om det har skjedd noe riktig hos DS. Fokuserte han på kalsiumomsetningen? Han har jo like mye ansvar for å ta tak i det når du går til ham.
Jeg har selv erfart at hverken private (Balder) eller fastleger har vært interessert i dette. Selv har jeg hatt tendenser til høyt kalsium. Og etter å ha lest en del om dette har jeg forstått at i Norge bedrives en form for tåkelegging av problemet samt uthaling av fastsettelse av en eventuell diagnose slik at pasienten forhåpentligvis «forsvinner» uten at man behøver å foreta seg noe. Det er billigst
Det er litt rart at ingen griper tak i for lavt kalsium. Dette fordi at det er en enkel sak å gjøre noe med. Nå skal det sies at det er noe jeg har fått inntrykk av. Og ikke noe jeg vet. Kan man ikke tilføre kalsium i tablettform?
Absolutt
Du skal være oppegående og frisk for å få passet på at ting blir gjort når du må ha med helsevesenet å gjøre 
Dette er i høyeste grad endokrinologenes bord. Indremedisinere vet jeg ikke, men kanskje? Problemet er at de ikke er mer interessert i biskjoldbruskkjertlene enn i skjoldbruskkjertlene. Og vi vet jo hvor interessant de synes det er
Den linken var interessant. Jeg har lagt den i favoritter og skal lese den. Men allerede på de to første sidene (innledningen) stod det jo ting som var relevant for deg.
Dette står det om kalsium i innledningen:
Ca2+ er sannsynligvis er det mest anvendte «signalstoffet» i organismen. Det er involvert i
muskelkontraksjon, celledeling, regulering av hormonutslipp, membranpermeabilitet og i
stabilisering av pH i blodet. Det er også sentralt i regulering av metabolismen, og influerer
på både syntese og frigjøring av nevrotransmittere. Kalsium er også involvert i apoptose (programmert celledød).
Forstyrrelser i fosfatmetabolismen fører ofte til forstyrrelser i kalsiummetabolismen.
Når jeg leser dette har jeg store problemer med å forstå hvorfor legene ikke synes dette er viktig. Det synes jo åpenbart at problemer med kalsium fører med seg følgesykdommer. Det hadde vært kjekt for deg om de hadde tatt tak i dette med en gang. Kanskje du kunne unngått mange problemer.
Jeg håper du finner ut av ting og får det bedre etter hvert
Lignende tråder
-
Symptomer på lavt stoffskifte i minst ti år
Av Vår i forumet Lavt stoffskifteSvar: 36Siste melding: 13-12-10, 17:40 -
Symptomer på lavt stoffskifte?
Av Mann28 i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 50Siste melding: 15-06-10, 22:11 -
Hud-symptomer på lavt stoffskifte (link)
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 0Siste melding: 17-02-10, 10:06 -
Jeg har de fleste symptomer på lavt stoffskifte
Av Imse i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 31-08-09, 11:58 -
Psykiske symptomer og lavt stoffskifte
Av Maxern i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 9Siste melding: 25-10-08, 10:27

Svar med sitat

Bokmerker