Jeg startet opp i mai 04 og opplevde at Armour virket anderledes på mange måter. Det er jo også en helt annen type produkt. Jeg hadde store bivirkninger på Levaxin, hadde hatt disse i årevis og var bortimot invalidisert. Likevel var jeg skeptisk til Armour - og redd ! Ingen grunn til det iallfall, og du kan sikkert gå rett over til 1Grain. De fleste kjenner ikke noe til overgangen før det er gått lang tid. Jeg kjente det med en gang og ble overivrig - økte for fort og fikk en skikkelig nedtur.
Etter at iveren hadde lagt deg økte jeg saktere og var lenge opp i 3grain, men så skjedde det noe. Jeg begynnte å få symptomer på for høy dose etter et år. Så første halvdelen av i år år har jeg redusert og redusert og kommet ned på 1,25Grain fra juli.
Blodprøvene mine er helt begredlige på Armour, men jeg har det likevel ganske bra. TSH er null og fT4 er rundt 10 og fT3 er rundt 7.
Så for meg lå ikke idealdosen så høyt (hvis den holder seg da)
1Grain er en dose mange klarer seg på. Det kan iallfall gå lang tid før du må øke. Jeg ville gått på denne dosen til DU kjennte at du fikk symptomer på lav dose.
Får du disse symptomene ville jeg økt sakte og pent i små trinn og ikke økt igjen før jeg kjennte behov for det.
Så har jeg funne ut at blodprøver er bare tull. De har bare forvirret meg og ledet meg i helt gal retning i dosespørsmålet. Så mitt råd blir å lære seg symptomene og kjenne på disse noen dager før en eventuellt endrer dosen.