Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Prøvesvar
Threaded View
-
07-11-13, 09:02 #2
Sv: Prøvesvar
Hei Teodora og velkommen til forumet!

Ser du bruker Erfa og går derfor ut at du har vært hos en privatpraktiserende lege? Er det fastlegen din som har henvist deg til endokrinolog?
Jeg ville sagt at prøvesvarene dine tilsa at stoffskiftet ditt er for lavt. TSH blir veldig supprimert av denne medisinen, så du bør heller dosere ut fra FT4 og FT3. Er prøvene tatt tidlig om morgenen? Har du fått målt anti-stoffer(Anti-TPO/TRAS)?
Ville sagt at kortisolet ditt var OK - kan være greit å ta en døgnurinprøve hvor du måler både kortisol, aldosteron og jod. Salthunger kan tyde på problemer med aldosteronet, mens søtsug er vel mer en blodsukker-greie. Har du målt aldosteron, glukose og c-peptid?
Og hvordan er pulsen og blodtrykket ditt?
Andre ting det kan være greit å sjekke som påvirker stoffskiftet er selen, sink, jod og d-vit.
Jeg har litt samme problemstilling som deg(stoffskifte- og binyre-problemer), og har vært hos endokrinolog - to forskjellige faktisk, med veldig nedslående resultat. Mitt inntrykk er at de er veldig TSH-fokusert og siden din TSH nå er under normalen, vil de mest sannsynlig si at du er overmedisinert (eller ev. at du ikke trenger stoffskiftemedisin..). Har du blodprøvetall fra før medisinering som "kvalifiserer" til behandling? Ev. påviste antistoffer? Har du påvist antistoffer er det mye enklere å få hjelp.
Hvordan var ståa før du begynte med Erfa? Hvor lenge har du gått på Erfa/stoffskiftemedisin?
Lignende tråder
-
prøvesvar
Av carpe diem i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 20-06-11, 13:56 -
prøvesvar
Av mammantileir i forumet BlodprøverSvar: 4Siste melding: 25-09-07, 19:14 -
prøvesvar
Av Eva35 i forumet BlodprøverSvar: 8Siste melding: 18-04-07, 21:18 -
prøvesvar
Av skaye i forumet BlodprøverSvar: 5Siste melding: 07-06-06, 21:43 -
Prøvesvar
Av Tina i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 27-09-05, 13:54