Viser søkeresultater 1 til 10 av 80

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Knogleskørhed!!!!

Jeg tror, du skal spørge nogle orthomolekylære læger om den slags

Nielsigne

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Jeg tror, du skal spørge nogle orthomolekylære læger om den slags

Nielsigne
    TAK Nielsigne Jeg vil prøve at ringe til Claus Hancke i dag.
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Exclamation Sv: Knogleskørhed!!!!

Sitat Opprinnelig skrevet av Cirkeline Vis post
    Om en måneds tid skal jeg til endokrinolog igen og jeg har fået et brev om at han gerne vil drøfte min knogleskørhed og medicin igen - puha bliver helt dårlig bare ved tanken - jeg vil ikke have medicin, men jeg er nød til at finde noget der bygger mine knogler op.... Jeg har det sidste ½ år spist OsteoReminForte morgen og aften og håber at det vil hjælpe. Ellers overvejer jeg homøopatiske dråber fra Allergica - men jeg vil tage én ting ad gangen for ellers ved jeg jo ikke hvad der virker - men på den anden side så har jeg heller ikke oceaner af tid til at finde det rigtige. Så det er det der fylder hos mig nu selv om jeg prøver ikke at tænke på det mens jeg nyder at det er sommer og dejlig varmt
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Kan du ha lite K-vitamin i kroppen.. Det falt ifra toppen av hodet mitt nå nettopp
    Henter litt info fra en engasjert lege - Jan-Øyvind Lorgen:

"Vitamin K er nødvendig for å aktivere et lite antall proteiner i kroppen, deriblant proteiner som er viktige for normal levring av blodet (blodkoagulasjon), som er viktige for å plassere kalsium i skjelettet (1, 3) og som hindrer avleiring av kalsium i bløtvev."

Vitamin K2 and the Calcium Paradox
    By Kate Rhéaume-Bleue

"The secret to avoiding calcium–related osteoporosis and atherosclerosis. While millions of people take calcium and Vitamin D supplements thinking they′re helping their bones, the truth is, without the addition of Vitamin K2, such a health regimen could prove dangerous. Without Vitamin K2, the body cannot direct calcium to the bones where it′s needed; instead, the calcium resides in soft tissue (like the arteries)—leading to a combination of osteoporosis and atherosclerosis, or the dreaded "calcium paradox."

http://www.amazon.co.uk/Vitamin-K2-C...8041868&sr=8-1
    http://books.google.com/books/about/...pkcC&redir_esc
    http://www.vitamindcouncil.org/blog/...on-vitamin-k2/
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Tusinde tak for tilbagemelding

Jeg har suppleret med K2 de sidste år så jeg håber at det hjælper....Det ville være fantastisk med en læge der behandlede årsagen istedet for kun symptomerne.
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn