Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
30-10-13, 21:28 #1
Hei. Kan jeg ha binyretretthet?
Hei.
Jeg er ny her, og tenkte å presentre meg kort. Jeg har mange symptomer på mye rart, men alle prøver er fine. Jeg har landet på at jeg kan ha binyretretthet, og søker derfor stadig mer informasjon om dette. Når jeg leser om dette får jeg mange "a-ha" opplevelser. Det står ting der som jeg før aldri har sett i sammenheng med at jeg er syk, men som jeg nå ser er en del av bildet for dem som lider av binyretretthet. Veldig interesant. Jeg skulle ønske binyretretthet var en fullverdig diagnose, slik at man lettere fikk god hjelp. Jeg er veldig mottakelig for gode tips og råd om hva jeg kan gjøre med denne tilstanden og hva jeg ikke bør gjøre. Håper å lære mest mulig slik at jeg kan bli meg elv igjen.
Ser frem til å bli kjent med dere
Hilsen KamilleFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
31-10-13, 07:55 #2
Sv: Hei
Hei og velkommen hit, dessverre.
Du vil finne mye om binyretretthet i denne delen av forumet
https://www.stofskifteforum.dk/forumdisplay.php?f=104
Generelt så kan man støtte opp om binyrene gjennom kosten (c-vitaminer, nok og riktig fett og salt, lavkarbo/steinalderkosthold), gjennom ulike tilkudd (rhodiola og andre), gjennom livsstil (sove nok, gjøre det kan man for å fjerne psykisk og fysisk stress) og medikamenter. Ofte må det en kombinasjon til av mange eller alle overnevnte faktorer - og "mye tid til hjelp". (Og jeg har sikkert glemt noen siden jeg ikke har førstehåndskjennskap til dette. Anisa har skrevet mer utførlig her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=4578 )
Men begynn i den delen av forumet, så vil det sikkert komme flere til etter hvert.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
31-10-13, 15:30 #3
Sv: Hei
Tak smgj
. Det ser ud til at takket være dig, er min gammel "binyretræthed-tråd" er blevet opdateret med "levende" links til kilder. Jeg har også tilføjet lidt mere i dag, men vil også gerne anbefale Kamille og andre som gerne vil finde gode oplysninger om binyretræthed, at læse "Meretes Tyreoidea-side", som jeg har anbefalet med disse ord:
Tak igen, smgj
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
31-10-13, 21:31 #4
Sv: Hei. Kan jeg ha binyretretthet?
Så er der også det, at selvom man får at vide, at "alle prøver er fine", så er der måske alligevel en forklaring at se i dem. Fx er tsh-testen en værre en, der langt fra altid rækker som forklaring. Det kan være, tsh'en er for lav i forhold til, hvad den burde være, eller der kan være problemer med omdannelsen af t4 til t3. Eller stofskiftet kan have ændret sig i forhold til tidligere. Egentlig burde man vel kende sit basale stofskifte på samme måde som man kender sit blodtryk ..... Men kun få får tjekket stofskiftet, medmindre der kommer symptomer, som kan stamme derfra

Nielsigne
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
Binyretretthet???
Av Aud. i forumet DagbokerSvar: 12Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
Om autoimmun binyretretthet
Av Mumimamma i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 17-12-12, 08:30 -
Binyrebarksvikt vs binyretretthet
Av username i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 03-02-11, 23:20 -
Har jeg binyretretthet?
Av Gekko i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 25-03-10, 10:20
Svar med sitat


Bokmerker