Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Tråd: Ny med graves sykdom
Threaded View
-
30-10-13, 18:06 #7
Sv: Ny med graves sykdom
Jo, det er TRAS-antistoffer som afgør en Graves-diagnose. Ikke TSH. Mit TSH er også usynligt og har, stort set, altid været det. Jeg har ikke og har ikke haft skygge af hyperthyreose nogensinde.
Gravide der først er blevet diagnosticeret med Graves under graviditeten, bliver sat i behandling med Propylthiouracil, så vidt jeg husker... Du kan læse indlæg nr. 2 og 4 i denne tråd: Thyroidea-sykdom, graviditet og fødsel hvor behandling af Graves hos gravide er beskrevet.
Jeg vil ikke tage modet fra dig, men vær nu alligevel opmærksom på, at børn kan blive født med moderens TRAS-antistoffer, som kan udløse Graves hos dem senere i livet. Idet behandling af Graves kan senere medføre lavt stofskifte/hyPOthyreose, bør du forsøge at lære så meget som muligt om dem begge - hyper og hypo - før du tager dine beslutninger såfremt det viser sig at du har TRAS-antistoffer og så længe du selv er i en akut-behandlings-fase.
Graves er en sygdom, som hos nogle kan gå i fuldstændig ro, men det vides desværre aldrig på forhånd hvem bliver den heldige, så selv om du er fortvivlet nu og ønsker en ny graviditet så snart som muligt, bør du først koncentrere dig på dig selv og din egen bedring, som IKKE kun berører på medicinsk behandling, men også kan bedringen understøttes af at lægge kosten om til ikke-inflammatorisk. For at danne dig et indtryk af, hvad en anti-inflammatorisk kost er, kan du følge links her: https://www.stofskifteforum.dk/forumdisplay.php?f=242
Det er et dilemma... jeg kan godt forstå dit ønske. Lykke til
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Graves sykdom og glutenfri mat.
Av Iren85 i forumet Graves sykdomSvar: 4Siste melding: 24-09-12, 08:48 -
Påvist Graves sykdom.
Av Anja i forumet Høyt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 24-03-12, 22:10 -
Tilskudd av jod ved hyperthyreose og Graves sykdom
Av Mod i forumet Graves sykdomSvar: 0Siste melding: 26-01-12, 07:17 -
Graves sykdom - overmedisinert???
Av Lenas i forumet Graves sykdomSvar: 1Siste melding: 31-10-11, 15:11 -
Helt ny med Graves sykdom
Av Guri i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 20-01-10, 02:06