Sitat Opprinnelig skrevet av knokkel Vis post
Jeg endte opp med å kjøpe Q10 på Sunkost (helsekostbutikk)
Jeg hadde ingen merkbar effekt av å ta Q10 hverken når det gjaldt tannkjøtt eller tretthet dessverre. Derfor ble det med den ene boksen.
Det som virkelig har hjulpet meg er glutenfritt kosthold og multivitaminer og mineraler. I tillegg ekstra doser med D-vitamin og Selen. Tannkjøttbetennelsen har nå stagnert. Heldigvis!
Ikke det at jeg ikke har tro på Q10 altså, men hos meg skulle der litt mer til enn bare tilskudd av Q10
Tannkjøttbetennelse... den blir bedre når jeg dypper lugol's rett på. Jeg har et enkelt mellomrom som er "leit". Der bruker jeg en sånn tynn "piperener" som jeg dypper i lugol's hver gang blødningen blusser opp. Når det er rolig - ikke blør - bruker jeg piperenseren uten noe på. Det er mer skånsomt enn tanntråd. Er man bekymret for å få for mye jod er det å skylle og spytte med vann etterpå?

Jeg bruker Q10 - den forsterkede formen Ubiquinol. Vet ikke helt om det er den jeg skal "skylde på" eller om jeg skal gi æren til mer stoffskiftehormon alene, men jeg røyter iallfall midre. Tar den sammen med d-vitamin og omega3. For min del i tillegg til multivitamin, jern, sink, magnesium og selen + glutenfritt kosthold.